اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

مراکز علمی حلقه واسط پژوهش و صنعت باشند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: حلقه وصل بین افراد پژوهشگر، صنعتگر، بازرگانان و منابع مالی باید مراکز علمی و پژوهشی مانند پارک‌های علمی و فناوری ‌باشند.

مراکز علمی حلقه واسط پژوهش و صنعت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ظهر امروز رضا عبدالملکی در سومین همایش مدیران پارک‌های علمی و فناوری کشور در مشهد که در سالن آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید بتوانیم افراد مستعد را شناسایی و بعد از تشخیص افراد مستعد این افراد را به افراد ماهر تبدیل کنیم تا بتوانند وارد تولید شوند و نیازهای جامعه را در داخل مرتفع کنند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید برای رشد فضای پژوهشی کشور زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و فراهم آوردن مقدمات این کار را شروع کنیم.

عبدالملکی هم‌چنین گفت: مسئولان در این زمینه‌ها می‌توانند با مالکیت بر ایده‌ها، فضای کشور را نجات و توسعه دهند و با ایجاد مراکز رشد به این امور رونق بخشند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اگر قرار به رسیدن به ثروت با توسعه علم باشد باید به ولایت اتکا کنیم، ادامه داد: مردم ایران همیشه ثابت کرده‌اند که در کنار ولایت خواهند بود.

وی با بیان اینکه در جایی حضرت رضا(ع) را عالِم اهل‌بیت خواندند، ادامه داد: مردمی که در سرزمین این حضرت زندگی می‌کنند باید بیش از همه به این حضرت تأسی کنند و راه کسب علم را فراموش نکنند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: در این راستا و در سال گذشته در خراسان‌رضوی همایش‌های پارک علم و فناوری خراسان‌ بسیار پربار و باشکوه برگزار شد.

عبدالملکی در ادامه افزود: ما ظرفیت‌های بسیار قوی و خوبی در کشور داریم و باید با استفاده از آنها اقتصاد بالقوه را به اقتصاد بالفعل تبدیل کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر از این توان استفاده کنیم و حرکات مقتضی را انجام بدهیم می‌توانیم تولید‌ علم و در راستای آن تولید ثروت کنیم.

معاون استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه در سال 85 جلسات این ارگان‌ها به جمع شدن حدود 15 شرکت دور هم و یک نتیجه‌گیری درون‌ سازمانی خلاصه می‌شد، ادامه داد: در سال گذشته یک همایش با حضور 800 غرفه و چند هزار شرکت دانش‌محور انجام‌ شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول