اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری مازندران خبر داد

رونمایی از انیمیشن زندگینامه «شهید کشوری» در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران گفت: انیمیشن "رخ به رخ خورشید" درباره زندگی‌نامه شهید کشوری تولید شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

رونمایی از انیمیشن زندگینامه «شهید کشوری» در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزیزالله محمدپور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مهم حوزه هنری در بخش نمایش است، بیان داشت: واحد نمایش حوزه هنری در طول سال با برنامه‌های مختلفی مانند اجرای نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره "تیرنگ" و "تک" و با تلاش‌های فراوان برای شناسایی نیروهای مستعد هنری است.

وی از ارسال 28 متن به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی خبر داد و اظهار داشت: پس از بازخوانی این تعداد متن 12 اثر انتخاب شده که در نهایت پنج اثر به عنوان متن نمونه انتخاب شدند.

*برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی

وی موضوع این نمایشنامه‌ها را بومی، آیینی و مذهبی عنوان کرد و بیان داشت: آثار برگزیده این دوره از جشنواره به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان اجرا می‌شود.

محمدپور شناسایی، معرفی و حمایت از نمایشنامه‌نویسان بومی استان، توسعه و ارتقاء کیفی هنر نمایش دینی ، بومی و آئینی با موضوعات قصص قرآنی، مقاومت، شهادت و ایثار، تاریخ و تمدن اسلامی مازندران و مشاهیر و آیین‌ها و سنت‌های مازندران را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.

این فعال هنری استان مازندران با اشاره به اینکه با برپایی این جشنواره‌ها سعی در شناسایی نمایش‌نامه‌های برتر هستیم، تصریح کرد: نمایش‌نامه‌های برگزیده در این جشنواره به جشنواره تیرنگ راه پیدا می‌کنند و پس از جشنواره تیرنگ سه اثر به "جشنواره سراسری ماه" راه پیدا می‌کنند.

* رونمایی از چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس

مدیر حوزه هنری مازندران از رونمایی چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس در 31 خرداد ماه جاری به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران خبر داد و گفت: پنج محور مهم این عنوان کتاب‌ها را انقلاب اسلامی و جنبش بیداری اسلامی، عدالت و پیشرفت، اخلاق، خانواده، تمدن اسلامی و دفاع مقدس تشکیل می‌دهند.

این مسئول استانی با اشاره به انتشار 52 کتاب در سال گذشته با موضوع دفاع مقدس، مازندران‌شناسی، موضوع‌های خانواده و پژوهشی ادامه داد:‌ بخشی از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس و بخشی هم در روز بزرگداشت مازندران رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر نباید مظلوم باشد، تصریح کرد: ‌انتشار فعالیت‌های فرهنگی و هنری باعث فرهنگ‌سازی می‌شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: واحد ادبیات پایداری حوزه هنری رونمایی از کتاب‌های متعدد پیرامون دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دارد و در 31 خردادماه جاری هشت کتاب دیگر با موضوع‌های شعر، داستان و خاطره رونمایی می‌کند.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری چهار عنوان کتاب دیگر به تولید می‌رسد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس از اهداف تولیدی این کتاب‌ها است تا بتوانیم پایمردی و رشادت‌های رزمندگان را در قالب کتاب به نسل جوان معرفی کنیم و تاکنون نیز 10 اثر در حوزه ادبیات پایداری دفاع مقدس انتشار یافت.

این فعال هنری استان مازندران با اشاره به اینکه انتشارات سوره مهر مهم‌ترین ناشر کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری در حوزه هنری کشور است، گفت: برای این اساس حوزه هنری استان‌های سراسر کشور این وظیفه را بر خود می‌داند که نسبت به معرفی سرداران و اسوه‌های استانی خود اقدام کنند.

محمدپور به تولید 9 فیلم در یک سال گذشته که بیشترین موضوع‌ها مربوط به دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد:‌ انیمیشن "رخ به رخ خورشید" درباره زندگی‌نامه شهید کشوری است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول