اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی خبر داد

رشد 251 درصدی نرخ امانت کتاب در جاجرم

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی از رشد 251 درصدی نرخ امانت کتاب در جاجرم خبر داد.

رشد 251 درصدی نرخ امانت کتاب در جاجرم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر شوقان اظهار کرد: سرانه کتاب در شهرستان جاجرم 128.83 جلد است که در استان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این شاخص در دو سال گذشته 144 درصد رشد داشته گفت: تعداد کتاب از 21 هزار و 518 جلد به 52 هزار و 529 جلد در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه کتاب در جاجرم سه برابر میانگین کشوری است افزود: استاندارد ایفلا در این خصوص 150 جلد به ازای هر 100 نفر است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به نرخ عضویت در کتابخانه‌های عمومی جاجرم گفت: به ازای هر 100 نفر 7.23 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین کشور 3.44 و میانگین استان 3.91 و استاندارد ایفلا 15 نفر است که در زمینه افزایش عضو نیز انجمن کتابخانه‌های عمومی باید طرح و برنامه داشته باشند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در دو سال اخیر جاجرم در این زمینه 137 درصد رشد داشته است.

وی گفت: مهم‌ترین شاخص کتابخانه‌های عمومی امانت گیری کتاب است و تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در خدمت این بخش است که باید در این خصوص تلاش صورت گیرد.

رحیمی تصریح کرد: در شهرستان جاجرم به ازای هر 100 نفر تعداد 316.7 جلد کتاب در سال 90 از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به امانت رفته است و این آمار در سطح استان 120.90 جلد، در کشور 69.70 جلد بوده و در این شاخص شهرستان جاجرم در دو سال اخیر 251 درصد رشد داشته است. وی همچنین تعداد کتب امانت داده شده سال 90 در این شهر را 129 هزار و 133 جلد اعلام کرد.

وی به رشد 133 درصدی مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 141 هزار و 791 مورد مراجعه در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول