اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش بویین ‌زهرا:

اشاعه تربیت دینی از رسالت‌های سنگین فرهنگیان است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا گفت: اشاعه تربیت دینی در مدارس از رسالت‌های سنگین فرهنگیان در کشور است.

اشاعه تربیت دینی از رسالت‌های سنگین فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین ‌زهرا، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا ظهر امروز در حاشیه تجلیل از آموزگاران مدال‌آور در جشنواره استانی علوم آزمایشگاهی مقطع ابتدایی اظهار کرد: فرهنگیان امروز به عنوان پرچمداران تربیت و پرورش اسلامی در جامعه وظیفه دارند که تمام همت و سعی خود را در راستای ایجاد خود‌باوری و شکوفایی در دانش‌آموزان به کار بسته و موجب اعتلای هر‌چه بیشتر فرهنگ در کشور شوند.

علی‌اصغر رجبی‌سگزآبادی افزود: رسالتی که معلمان و مربیان پرورشی باید دنبال کنند این است که علاوه بر آموزش علوم و فنون مختلف نسبت به امر آموزش و اشاعه فرهنگ تربیت اسلامی در بین دانش‌آموزان اقدام کرده و لحظه‌ای نیز در این مسیر کوتاهی نکنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در شرایط کنونی مهم‌ترین وظیفه جوانان و نوجوانان برای ارتقای همه‌جانبه امور فرهنگی و اجتماعی در کشور چیست، گفت: جهاد در عرصه مقابله با شبیخون‌های فرهنگی استکبار و همچنین تقویت و درون‌سازی معنوی اصلی‌ترین وظیفه‌ای است که تمام دانش‌آموزان و جوانان باید با نهایت جدیت انگیزه آن را دنبال کرده تا زمینه برای اعتلا، رشد و تعالی نظام اسلامی در حوزه‌های فرهنگی فراهم شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا لزوم نهادینه‌سازی امور قرآنی و دینی در مدارس سراسر کشور را بسیار ضروری و مهم خواند و بیان کرد: اگر دانش‌آموزان امروز به نحو احسن با آیین و اندیشه‌های اسلامی آشنا شوند قطعا می‌توان نگاه رضایت‌بخش‌تری را نسبت به آینده اعتقادی و دینی جامعه داشت.

رجبی‌سگزآبادی ترویج صحیح امور تربیتی در مدارس را یکی از راه‌های بسیار مفید و کار‌آمد برای ایجاد انگیزش در دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: به کارگیری ایده‌های برتر و فنون علمی به‌روز در حوزه‌های تربیتی نقشی سازنده و مفید در این زمینه ایفا کرده و سعادت و اقتدار را در بین جوانان تضمین می‌کند.

وی استفاده از چهره‌های فعال و برتر در نظام آموزشی در کشور را برای افزایش بازدهی در بین دانش‌آموزان ضروری خواند و اذعان کرد: تفکر مثبت و اندیشه‌آرمانی در هر زمان می‌تواند سوق‌دهنده جامعه به تعالی و رشد فرهنگی باشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا در خاتمه اضافه کرد: نقش رسانه‌ها در مدیریت فرهنگی و تربیتی در جامعه بسیار گسترده بوده که می‌تواند کمک شایانی را به حل امور و موانع در این حوزه در کشور داشته باشد.

در پایان این مراسم جواد میرزایی‌فرهنگی مقطع چهارم ابتدایی مجتمع آموزشی شهید قدوسی این شهرستان و نیز مریم اسکندرلو به عنوان آموزگار پایه سوم این مجتمع آموزشی مورد تجلیل مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌ زهرا قرار گرفته و از زحمات آنان قدردانی شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول