اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه فرهنگیان زنجان است

خبرگزاری فارس: ولایت‌مداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگیان استان زنجان است.

ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه فرهنگیان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در همایش یادواره 49 شهید فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان در حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های آن جز پیشگامان و پیشروان بودند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌بودن و ولایت‌مداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جامعه فرهنگیان استان زنجان است، خاطر نشان کرد: فرهنگیان همواره از زمان آغاز قیام امام خمینی‌(ره) و در دوران انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس همراه امام و ولی‌امر مسلمین بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در مجموع در سطح کشور 40 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز وجود دارد، اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در استان زنجان یک هزار و 850 نفر از معلمان توفیق حضور در جبهه‌های جنگ را داشتند.

وی با اشاره به اینکه 425 نفر جانباز فرهنگی، 20 همسر شهید و 410 نفر شهید دانش‌آموز در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: 93 نفر از معلمان و فرهنگیان استان نیز مدال آزادگی بر سینه خود دارند.

نظری با تاکید بر حفظ یاد و نام 49 شهید فرهنگی استان زنجان، تصریح کرد: 11 نفر از این شهدا در زمان تحصیل خود در دانشگاه تربیت معلم به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگری‌های آنها نشان‌دهنده ولایت‌مداری و ایثارگری‌های جامعه فرهنگیان استان زنجان است، یادآور شد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان حفظ یاد و خاطره این شهدا را از ماموریت‌های ذاتی خود می‌داند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه واحد شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان وظیفه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: این واحد توسط اداره‌کل شاهد و ایثارگران ارزیابی می‌شود که در سه سال متوالی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف واحد شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان است، ادامه داد: 110 مورد دیدار با خانواده شهدا، 21 مورد برگزاری یادواره شهدا، 18 مورد تجلیل از جانبازان و خانواده شهدا و بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر، سوم خرداد و سایر مراسم‌ها به صورت همه ساله از جمله اقدامات این واحد به شمار می‌رود.

نظری با تاکید بر اینکه همه برنامه‌ها و تلاش اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گام‌برداشتن در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: هر اقدامی در زمینه حفظ یاد و خاطره شهدا صورت گیرد در برابر عظمت آنها هیچ است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان جذب فرزندان شاهد در این اداره بوده است، اضافه کرد: حضور فرزندان شهدا در مدارس استان گام بزرگی در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در آزمون استخدام سال 89 حدود 50 نفر از فرزندان شهدا در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان استخدام شدند، اظهار داشت: امروز 178 نفر از فرزندان شهدا به عنوان معلم در مدارس استان حضور دارند.

وی همچنین در زمینه الگوسازی شهدا در میان جوانان و دانش‌آموزان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم شهدای دانش‌آموز استان را به عنوان الگو در مدارس معرفی می‌کنیم.

نظری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید در زمینه ایثار و شهادت به جوانان امروز، الگو ارائه شود تا در راه شهدا گام بردارند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به همکاری خوب سپاه انصارالمهدی استان زنجان و سازمان بسیج دانش‌آموزی با اداره‌کل آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این دو نهاد در همه عرصه‌ها به‌ویژه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری بسیار خوبی با اداره‌کل آموزش و پرورش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به مقام و ارزش استاد شهید شهریاری اشاره کرد و گفت: این شهید را شهید خانواده آموزش و پرورش می‌دانیم و به وجود ایشان در استان افتخار می‌کنیم.

لازم به ذکر است که در ادامه همایش یادواره 49 شهید فرهنگی استان زنجان از خانواده این شهدا تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول