اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر:

برداشت جو در شوشتر پایان یافت / گندم در نیمه راه

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر گفت: برداشت محصول جو در شهرستان شوشتر به پایان رسیده است.

برداشت جو در شوشتر پایان یافت / گندم در نیمه راه

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: با تولید بیش از 5 هزار تن محصول، کار برداشت جو در مزارع شوشتر به پایان رسیده و مزرعه‌ای برداشت نشده از جو باقی‌نمانده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در شوشتر افزود: در شوشتر بیش از 2 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول جو رفت که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

پوررکنی با اشاره به میزان برداشت محصول جو در شوشتر از سطح زیر کشت، تأکید کرد: در شهرستان شوشتر بیش از 5 هزار و 600 تن محصول جو برداشت شد که متوسط برداشت در هر هکتار 2 تن بوده است..

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به برداشت محصول گندم از مزارع تأکید کرد: برداشت گندم از مزارع شوشتر که از هفته‌های قبل آغاز شده تا کنون به مرز 123 هزار و 500تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 44 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت گندم رفت که بیش از نیمی از گندم‌های کشت شده تاکنون برداشت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شوشتر در استان خوزستان جزو شهرستان‌های برتر در کشت گندم است، تأکید کرد: در سال گذشته شهرستان شوشتر در برداشت گندم در خوزستان مقام دوم و در پرداخت زکات مقام نخست خوزستان را به خود اختصاص داده است.

پوررکنی با اشاره به اینکه برداشت صیفی‌جات از مزارع شوشتر آغاز شده است، گفت: در روزهای گذشته برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع شوشتر آغاز شده و پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شوشتر دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شوشتر افزایش یافته است، تأکید کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول