اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

گندم دیم بیله‌سوار به دلیل مرغوبیت ذخیره‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: با هدف تامین آرد و نان مرغوب و با کیفیت بالا برای مردم استان اردبیل گندم دیم شهرستان بیله‌سوار در استان اردبیل ذخیره‌سازی می‌شود.

گندم دیم بیله‌سوار به دلیل مرغوبیت ذخیره‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی خرید گندم بیله‌سوار اظهار داشت: میزان گندم تولید شده در استان اردبیل امسال به میزان قابل توجهی افزایش داشته است که از همین روی در صدد هستیم تا مرغوب‌ترین گندم‌ها را برای استفاده داخلی در استان اردبیل نگهداری کنیم.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای خرید گندم و توصیه‌‌های مورد نیاز به مباشران داده شده، افزود: مجوز حمل گندم از انبارها به سیلوهای این استان ابلاغ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: گندم کشاورزان استان اردبیل به قیمت کیلویی 4 هزار و 200 ریال به صورت شبانه‌روزی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: به دلیل مساعد بودن وضعیت آب و هوایی استان مراکز خرید گندم بیله‌سوار هم از 20 خرداد ماه تحویل گندم کشاورزان را آغاز کرده‌اند و با توجه به افت بسیار ناچیز جایزه پاکی به گندم‌های با افت کمتر از 1-1 تعلق می‌گیرد که این امر موجب افزایش بهای گندم زارعان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: 40 درصد گندم تولیدی این استان در شهرستان بیله‌سوار تولید می‌شود.

ارژنگ عزیزی افزود: با توجه به افزایش 250 ریالی قیمت خرید گندم انتظار می‌رود از خروج گندم استان اردبیل به سایر استانها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: 250 هزار تن مصرف داخلی استان است که با ذخیره گندم دیم بیله‌سوار و سایر شهرها تامین می‌شود تا در طول سال بتوانیم در تولید آرد مرغوب و نان با کیفیت مشکلی نداشته باشیم.

این مسئول به عزم جدی مسئولان ذیربط برای خرید تضمینی گندم اشاره کرد و افزود: انتظار داریم جلسات خرید گندم در شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان بیله‌سوار به صورت جدی پیگیری شود.

عزیزی از بانک‌های عامل نیز خواست بهای گندم‌های خریداری شده از کشاورزان را به موقع پرداخت کنند تا زارعان مشکلی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال تولید ملی باید حمایت از تولید بویژه در بخش کشاورزی را در اولویت قرار بدهیم، تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار با تولید حدود نیمی از گندم استان مهم‌ترین قطب تولید گندم استان اردبیل است.

رسول زیبانژاد بیان داشت: با توجه به میزان تولید در مدت زمان کوتاه 20 روزه باید تمام دستگاه‌ها و مراکز خرید با حداکثر توان برای تسهیل در شرایط خرید گندم اقدام کنند.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل نیز در این جلسه از آمادگی پنج مرکز خرید در بیله‌سوار خبر داد و گفت: خرید با کمترین افت انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت محدود انبارها باید آهنگ حمل مناسب برقرار باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول