اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

کتابخانه و فرهنگسرای ساری در لیست مهر ماندگار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران پروژه کتابخانه مرکزی و فرهنگسرای مرحوم کردان را فضای بسیار مناسب برای توسعه سرانه کتابخانه‌ای دانست و گفت: متولی دو پروژه فرهنگی وزارت ارشاد است که اعتبار مهر ماندگار به آن تعلق گرفت.

کتابخانه و فرهنگسرای ساری در لیست مهر ماندگار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه در مردمی کردن کتابخانه‌های استان بکوشید، اظهار داشت: فرهنگ وقف باید در کتابخانه‌های عمومی مازندران تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای دانایی با کتاب خواندن محقق می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با ارتقای فرهنگ کتابخانه‌ای از بین می‌رود.

طاهایی به اجرای نهضت وقف در امور کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت:  بهره‌مندی از نهضت وقف در کتابخانه‌های عمومی مازندران موجب افزایش شاخص فرهنگی استان می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه امام‌زاده‌ها، مساجد و تکایا پیوست فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ای داشته باشند، بیان داشت: مازندران دارای بیش از 5 هزار مسجد، حسینیه و تکایا است که از ظرفیت این اماکن برای توسعه زیربنایی امور کتابخانه‌ای می‌توان بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید وضع حقوقی مجتمع‌های فرهنگی استان مشخص شود.

این مسئول به استفاده از ظرفیت مجتمع‌های فرهنگی برای توسعه کتابخانه تاکید کرد و متذکر شد: مجتمع‌های فرهنگی مخاطبان ویژه‌ای دارند که می‌توان برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای از این اماکن استفاده کرد.

طاهایی پروژه کتابخانه مرکزی و فرهنگسرای مرحوم کردان را فضای بسیار مناسب برای توسعه سرانه کتابخانه‌ای دانست و گفت: متولی دو پروژه فرهنگی وزارت ارشاد است که اعتبار مهر ماندگار به آن تعلق گرفت.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات به امر وقف بپردازند تا مردم از آثار و برکات این کار خیر برای صدقه جاریه خود استفاده کنند و نیات خود را به سمت پروژه‌های کتابخانه‌ای سوق دهند.

استاندار مازندران در بحث اعتباری انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار داشت: سال گذشته شهرداری‌ها 11 میلیارد ریال به امور کتابخانه‌های استان کمک مالی کردند.

وی با اشاره به اینکه در اعتبارات فرهنگی کشور ملاحظاتی صورت گرفته است، تصریح کرد: سال گذشته 480 میلیون تومان از اعتبارات هزینه‌ای کتابخانه‌های عمومی استان محقق شد.

طاهایی اذعان داشت: سال گذشته بیش از 50 درصد اعتبارات هزینه‌ای و بیش از 70 درصد اعتبارات تملک کتابخانه‌های عمومی مازندران محقق شده است.

استاندار مازندران به فضای کتابخانه‌های عمومی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فضاهای کتابخانه‌ای که ادارات، دستگاه‌ها و موسسات فرهنگی دارد به صورت عمومی استفاده می‌شود و می‌تواند در سرانه زیربنایی امور کتابخانه‌های مازندران منظور شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی در مازندران تقویت شود، خاطرنشان کرد: امسال طرح‌های دریا که زیر نظر بسیج سازندگی اجرا می‌شود فضای کتابخانه‌ای در آن تعریف شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول