اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور:

منابع مالی پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده است

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به عزم جدی دولت برای تحقق پروژه‌های مهر ماندگار، گفت: نقدینگی لازم برای اجرای این طرح تعریف شده و پروژه بدون منابع در قالب پروژه‌های مهر ماندگار در کشور وجود ندارد.

منابع مالی پروژه‌های مهر ماندگار تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر محرابیان در شورای راهبردی بررسی طرح‌های مهر ماندگار استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در برهه‌های زمانی مختلف طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بسیاری در نقاط مختلف کشور شروع به فعالیت می‌کردند که متأسفانه به‌دلیل طولانی‌شدن اجرای این طرح‌ها شاهد آسیب‌های فراوانی به اقتصاد کشور بودیم.

وی افزود: در دولت نهم و دهم با نگاه ویژه‌ مسئولان و جلب مشارکت حداکثری مردم خوشبختانه زمان بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری کاهش یافت.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به زمان باقی‌مانده از فعالیت دولت دهم و بر اساس اهداف تعیین شده به منظور بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ و کاهش زمان بهره‌برداری از طرح‌های کلیدی در استان‌های مختلف کشور راهبردی ویژه در قالب طرح‌های مهر ماندگار در نظر گرفته شد.

محرابیان افزود: در قالب این طرح تا پایان فعالیت دولت دهم بر اساس انجام کارشناسی‌های دقیق در هر استان طرح‌های مهم و کلیدی با اعتباراتی جهشی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها منابع مالی گسترده‌ای وارد چرخه اقتصادی کشور شده و دولت‌های آینده نیز با توجه به سیاست‌های ویژه خود دیگر با مشکلات ساماندهی و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام مواجه نخواهند شد.

محرابیان اظهار کرد: استان کردستان با 40 طرح مهر ماندگار از لحاظ تعداد طرح‌ها جزو 7 استان برتر کشور به شمار می‌آید و در مجموع برای اجرای این 40 طرح بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور عنوان کرد: بهداشت و درمان، راه، صنعت و معدن، پتروشیمی، آبیاری و زهکشی زمین‌های کشاورزی، سدها، فاضلاب شهری، واحدهای صنعتی و اماکن ورزشی از جمله حوزه‌های کاری است که پروژه‌های مهر ماندگار کردستان در آن تعریف شده است.

وی افزود: منابع پروژه‌های مهر ماندگار از طریق مازاد نفت، فروش اوراق مشارکت، واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و صندوق توسعه ملی فراهم خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور اعلام کرد: نقدینگی لازم برای اجرای این طرح تعریف شده و پروژه بدون منابع در قالب پروژه‌های مهر ماندگار در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول