اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعتبار 600 میلیارد تومانی طرح مهر ماندگار کرمان / برگزاری نخستین جشن مسکن مهر در زنجان

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: 600 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مهر ماندگار در حوزه راه و شهرسازی استان کرمان اختصاص داده می‌شود.

اعتبار 600 میلیارد تومانی طرح مهر ماندگار کرمان / برگزاری نخستین جشن مسکن مهر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی نیکزاد ‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از سایت‌های مسکن مهر در کرمان اظهار داشت: بانک‌ها در این سایت‌ها خوب کار کرده‌اند.

وی همچنین با ابراز رضایت از فعالیت تعاونی انبوه‌سازان و دستگاه‌های زیربنایی در این سایت‌ها ابراز داشت: مشکلاتی در مورد فاضلاب این واحدها وجود دارد در شورای مسکن امروز در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه مبلغ بیمه برای این پروژه‌ها 5 هزار و 200 تومان است، عنوان کرد: از بیشتر سایت‌های مسکن مهر در استان‌ها برای سومین بار بازدید کرده‌ایم و استانداران نیز به صورت مرتب از این مجموعه‌ها بازدید می‌کنند.

وی در ‌پاسخ به سئوالی مبنی بر نبود امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی در مجتمع‌های مسکن مهر کرمان بیان داشت: در تمام سایت‌هایی این چنینی مسجد 300 متری در صورت لزوم احداث می‌کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه بر اساس دستور استاندار کرمان چهار مدرسه در سایت‌های مسکن مهر کرمان در حال ساخت است، افزود: من می‌دانم که اعتبارات استانی محدود است، اما امروز مشکل مدرسه این سایت‌ها را هم رفع می‌کنیم.

وی با قدردانی از همکاری شهرداران ابراز داشت: شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به احداث فضای سبز در سایت‌های مسکن مهر اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی از بررسی فضای آموزشی و فرهنگی در نشست مسکن در کرمان خبر داد و برای رفع مشکلات قول مساعد داد.

نیکزاد ابراز امیدواری کرد که همزمان با بهره‌برداری از سایت‌های مسکن مهر در کرمان مدرسه‌های مذکور نیز احداث شوند.

وی افزود: از 300 کیلومتر مسیر باند دوم بندرعباس - سیرجان تاکنون 260 کیلومتر انجام شده ‌و مابقی آن نیز تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

نیکزاد با اشاره به اجرای 12 پروژه مهر ماندگار در استان کرمان در حوزه راه و شهرسازی ابراز داشت: قصد داریم این پروژه‌ها را در سال جاری و در نهایت در شش ماهه نخست سال آینده به پایان برسانیم.

وی از راه‌اندازی بیمارستان‌های کوهبنان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و ارزوئیه تا پایان سال جاری خبر داد.

نیکزاد عنوان کرد: بیمارستان‌های مذکور، تقاطع غیرهمسطح کرمان سیرجان، سه راهی و تقاطع شهربابک، پل شور، بزرگراه شهربابک - انار، جاده‌های کرمان - دیهوک و بم - زاهدان از جمله پروژه‌های مهر ماندگار حوزه راه و شهرسازی در استان کرمان است.

وی از اختصاص 600 میلیارد تومان و 43 میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های مهر ماندگار در استان کرمان خبر داد.

‌نیکزاد با اشاره به اینکه نخستین جشن مسکن مهر را در استان زنجان برگزار می‌کنیم، افزود: استان زنجان تمام تعهدات سال 89 و 90 را انجام داده است.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان تمام واحدهای سال 89 و 90 را تمام کرده است، گفت: اکنون 10 هزار واحد دیگر نیز در این استان در حال ساخت است که از تعهدات سال 91 به شمار می‌رود.

نیکزاد با اشاره به اینکه خبرنگاران با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وام مسکن دریافت می‌کنند، ابراز داشت: 45 میلیون تومان برای ساخت مسکن و 30 میلیون تومان برای خرید مسکن خبرنگاران با سود 12 درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول