اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

پروژه‌های مهر ماندگار همدان با جدیت پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: پروژه‌های مهر ماندگار با توجه به اولویت‌بندی بیش از پیش پیگیری می‌شود.

پروژه‌های مهر ماندگار همدان با جدیت پیگیری می‌شود

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عمده پروژه‌های سال جاری اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات ما در سال جاری پیگیری و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای است که از سال گذشته یا دو سال قبل شروع کرده‌ایم.

وی افزود: پروژه چهارخطه محور رزن به آوج، چهارخطه کنارگذر رزن، چهارخطه رزن به دمق و چهارخطه رزن به قروه (سه‌راهی کاج) از جمله پروژ‌ه‌هایی هستند که امسال نیز عملیات اجرایی آنها پیگیری می‌شود.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: قطعه نخست چهارخطه کبودراهنگ به سمت شیرین‌سو و محور نهاوند به فیروزان تا پل حاج‌علی‌مراد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات چهارخطه کردن ادامه مسیر از پل حاج‌علی‌مراد تا فیروزان نیز به محض تأمین اعتبار آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام محور جوکار به تویسرکان است که قطعه نخست آن به طول 12 کیلومتر اجرایی شده و قطعه دوم آن نیز از خیرآباد به تویسرکان که سال گذشته پیمانکار آن انتخاب شده در دست اجراست.

نوروزی ابراز داشت: چهارخطه محور توره ـ ملایر به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح بهشت هاجر که تقاطع دومنظوره است (زیرگذر راه‌آهن برای دسترسی به راه‌آهن و تقاطع بهشت هاجر برای استفاده همشهریان ملایری) نیز در حال اجرا و پیمانکار مشغول کار است.

وی با اشاره به بهسازی محورهای استان همدان طی سال جاری ادامه داد: بهسازی محور قهاوند به طرف کمیجان و ارتقای راه از فرعی به اصلی عریض در دست اجراست که هشت کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و هشت کیلومتر دوم آن نیز در دست بیس و آسفالت است.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: محور اسدآباد به آجین نیز در دست بهسازی و ارتقا از فرعی به اصلی است که از نظر مشخصات هندسی دو درجه راه ارتقا پیدا می‌کند و هفت کیلومتر از این مسیر تا یوسف‌آباد قبلاً انجام شده و از یوسف‌آباد به سمت سه‌راه آجین نیز در دست بیس و آسفالت است.

وی با بیان اینکه امسال پروژه‌های مهر ماندگار با توجه به اولویت‌بندی بیش از پیش پیگیری می‌شود، عنوان کرد: در حوزه راه، راه‌آهن تهران ـ همدان به طول 266 کیلومتر از پروژه‌های مهر ماندگار به شمار می‌رود که از نظر اعتباری نیز از پشتیبانی خوبی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است این پروژه بتواند در سال جاری به روسازی راه‌آهن برسد.

نوروزی گفت: آزادراه ساوه به همدان نیز جزو پروژه‌های مهر ماندگار است و به طور مستمر نیز عملیات آن مانیتورینگ و کنترل می‌شود و در حال حاضر 780 نفر پرسنل با 350 دستگاه ماشین‌آلات در مسیر مشغول به کار هستند تا  باند جنوبی آن در حوزه همدان در سال جاری به سرانجام برسد.

وی با اشاره به ساماندهی راه‌های روستایی بیان داشت: امسال در برنامه‌های اجرایی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در دستور کار قرار گرفته است و با تمهیدات صورت گرفته در جلسه کارگروه راه و مسکن مصوب شده است مجموعاً 15 میلیارد تومان شامل 7.5 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 7.5 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص یابد.

سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: در بعضی قسمت‌ها نیز برای ایمن‌سازی مسیرها تقاطع‌های غیرهمسطح در دست اقدام است از جمله تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی شهر ازندریان و تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی بهاران که عملیات اجرایی آن اخیراً آغاز شده از پروژه‌های مصوب هیئت دولت است.

وی اظهار کرد: پروژه چهارخطه صالح‌آباد به سمت قروه در حوزه استان همدان 23 کیلومتر در دست اقدام است و از پروژه‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود که امید است عملیات اجرایی آن طی سال جاری در حوزه استان همدان تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد و در حوزه استان کردستان نیز با پیگیری‌های صورت گرفته از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.

نوروزی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های سال جاری می‌توان به کنارگذر اسدآباد و کنارگذرهای شرقی و غربی همدان اشاره کرد که در دست پیمانکار هستند و عملیات اجرایی آنها نیز با سرعت مناسبی در حال پیگیری است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن تهران به همدان، آزادراه ساوه ـ همدان، محور چهارخطه همدان ـ سنندج، بیمارستان جایگزین شهر نهاوند و محور چهارخطه کبودراهنگ به شیرین‌سو از جمله پروژه‌هایی هستند که در حوزه همدان به عنوان پروژه‌های مهر ماندگار تأیید شده‌اند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول