اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان:

شبکه آبیاری و زهکشی زیردان طرحی مهر ماندگار در سیستان‌و بلوچستان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان وبلوچستان طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی زیردان، کهیر و سد ماشکید علیا به عنوان طرح‌های مهر ماندگار شرکت آب منطقه‌ای انتخاب شده‌اند.

شبکه آبیاری و زهکشی زیردان طرحی مهر ماندگار در سیستان‌و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سیستان‌و‌بلوچستان، حمید قزونی اظهار داشت: موقعیت شبکه وخط انتقال آب سد زیردان در فاصله حدود 40 کیلومتری از سد و در فاصله حدود 100 کیلومتری شمال‌غربی شهرستان چابهار قرار دارد.

وی افزود: انتقال آب کشاورزی معادل 20 میلیون متر مکعب در سال به منظور تامین نیاز آبی 3 هزار هکتار از اراضی دشت پیرسهراب از مهم‌ترین اهداف طرح است.

قزوینی ادامه داد: این طرح شامل خط انتقال از سد به محل شبکه، شبکه اصلی و شبکه فرعی است که خط انتقال از سد به محل شبکه با طول خط 42 کیلومتر با لوله‌های GRP با قطر 1400 میلی‌متر است.

وی ادامه داد: مجموع خطوط لوله شبکه اصلی 43 کیلومتر از قطر 250 تا هزار و 200 میلی‌متر متغیر است جنس لوله‌های مورد استفاده در خطوط لوله اصلی برای اقطار 400 و بالاتر از نوع GRP با فشار کاری 10 بار و سختی 5 هزار و برای سایر اقطار از نوع پلی اتیلن با فشار کار 10 اتمسفر در نظر گرفته شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان‌و بلوچستان بیان کرد: در صورت پیشرفت کافی در پروژه شبکه اصلی، عملیات اجرایی شبکه فرعی قابل انجام خواهد بود و در مجموع پیشرفت فیزیکی کل پروژه حدود 40 درصد است.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول