اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت طرح‌های ماندگار در سیستان‌وبلوچستان

دولت برای تکمیل طرح‌های مهر ماندگار مصمم است

خبرگزاری فارس: اهتمام دولت برای تکمیل طرح‌های مهر ماندگار در استان سیستان‌وبلوچستان تحقق شعار عدالت محوری و محرومیت‌زدایی است.

دولت برای تکمیل طرح‌های مهر ماندگار مصمم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نهم و آغاز به کار دولت نهم در سال 1384 نقطه عطفی در تاریخ سه دهه انقلاب اسلامی بود.

سرکشی به همه مناطق و بازدید نزدیک از اوضاع شهرها و روستاها و لمس کمبودها و عقب افتادگی‌های تاریخی در جای جای کشور، حرکت شتابانی را در روند توسعه و آبادانی کشور رقم زد و در طول حدود هفت سال از عمر دولت‌های نهم و دهم نتایج بسیار مطلوبی در تامین زیرساخت‌ها و رفع بسیاری از نیازهای کشور در زمینه‌های گوناگون به جای گذاشت.

اما در آخرین سال کاری دولت دهم، بر خلاف رویکرد معمول دولت‌های گذشته، دولت همه توان خود را در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با عنوان طرح‌های مهر ماندگار به کار بسته تا از یک سو، بار دیگر مردم و دولت طعم شیرین خدمت را تجربه کنند و از سوی دیگر شرایط خدمت برای دولت یازدهم سهل‌تر و روان‌تر شود.

طرح‌های مهر ماندگار شامل پروژه‌هایی است که نیمه‌تمام بوده و دولت با اختصاص اعتبار ویژه‌ای برای آنها در تلاش است در طول یک سال آینده آنها را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

از این رو دولت با تشکیل کارگروه مهر ماندگار و همچنین مامورکردن علی‌اکبر محرابیان به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهوری و مسئول رسیدگی به این طرح‌ها، ضمن شناسایی حدود 800 پروژه کلان در سطح کشور و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، در صدد است با رفع موانع کاری و تکمیل این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن آنها را برای بهره‌برداری آماده سازد.

طی سه سفر استانی هیئت دولت و چهار سفر پروژه‌ای رئیس جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان 690 مصوبه در زمینه‌های مختلف در راستای رفع کمبودها و نیازهای استان و تامین زیرساخت‌های اساسی در استان به تصویب رسیده است.

در این رهگذر سهم استان در طرح‌های مهر ماندگار 36 طرح بود که با پیگیری‌های ویژه استاندار و ظرفیت و توان بالای استان برای تکمیل این پروژه‌ها این تعداد به 46 طرح در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، درمانی، حمل و نقل، راهسازی و صنعتی افزایش پیدا کرده که زمینه اشتغال، رفاه، آسایش، عمران، آبادانی، رونق بازرگانی و تجارت را در استان در پی دارد.

حجم اعتبارات و سرمایه‌گذاری دولت در این طرح‌ها بیش از 55 هزار میلیارد ریال است که این میزان گردش پول اثرات مطلوب فراوانی در استان به جای خواهد گذاشت.

ساخت مراکز جامع فرهنگی ـ ورزشی و توانبخشی ایثارگران، ساخت و تجهیز بیمارستان در نیکشهر و میرجاوه، تکمیل بخش سوختگی بیمارستان حضرت علی‌ابن‌ابیطالب (ع) زاهدان، احداث مرکز شبانه‌روزی 10 تختخوابی در شهرهای زابلی، فنوج و گلمورتی، بهره‌برداری از دانشکده بهداشت زابل و دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر، خوابگاه 500 نفری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بهره‌برداری از مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی سیب سوران جزء طرح‌های مهر ماندگار در حوزه بهداشت و درمان است .

سهم حوزه راه و شهرسازی در طرح‌های مهر ماندگار 12 طرح است و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تکمیل بیمارستان سراوان، بیمارستان شهرهای زهک ، دوست محمد و سرباز، تکمیل بزرگراه زاهدان ـ زابل، بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور، بزرگراه به ـ زاهدان، حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار، بهسازی محور کنارک ـ‌ بندر عباس، توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی و اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی کشور از طرح‌های مهر ماندگار در این حوزه است.

در حوزه صنعت، معدن و تجارت 10 طرح صنعتی و معدنی و اشتغالزایی وجود دارد که مهم‌ترین آنها بهره‌برداری از مس چهل کوره تا پایان سال 91 است.

همچنین طرح‌های حوزه وزارت نیرو نیز شامل خط هفتم انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان، گازرسانی به شهرهای جدید و گازرسانی به روستاها ، بهره‌برداری از خط دو آبرسانی از زابل به زاهدان، آبرسانی به شهرهای زابل و شهرهای مسیر، بهره‌برداری از سد ماشکید علیا، شبکه آبیاری و زه‌کشی زیردان و کهیر، تاسیسات فاضلاب شهرهای چابهار و زابل و افتتاح فاز یک نیروگاه ایرانشهر (324 مگاوات) است.

اجرای هزار و 215 طرح محرومیت‌زدایی و ساخت و بهره‌برداری از سالن ورزشی دو هزار نفری چابهار از طرح‌های مهر ماندگار در استان سیستان‌وبلوچستان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه بخش عمده‌ای از این طرح‌ها در هفته دولت و دهه فجر امسال و باقیمانده آن تا پایان دولت دهم در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسند.

....قطعا با تکمیل و مورد استفاده قرارگرفتن این طرح‌ها، بخش عظیمی از نیازها و زیرساخت‌های استان مهیا شده و حلاوت خدمات و اقدامات ماندگار دولت نهم و دهم در کام مردم صبور و فهیم استان خواهد ماند و با توسعه و بالندگی استان در ابعاد مختلف زمینه رفاه و آسایش عمومی فراهم می‌شود.

-------------------

جواد سالارزهی

------------------

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول