اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سوم خرداد

یادواره 190 شهید عملیات بیت‌المقدس لرستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان، استاندار لرستان، خانواده‌های شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم لرستان یادواره 190 شهید استان لرستان در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در خرم‌آباد برگزار شد.

یادواره 190 شهید عملیات بیت‌المقدس لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نماینده ولی‌فقیه در لرستان عصر امروز در یادواره 190 شهید استان لرستان در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر که هم‌زمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر معادلات استکبار و جهان را برهم زد.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی اظهار داشت: فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد و برتری قدرت ایران در برابر غرب را به نمایش گذاشت، با این وجود از این حماسه بزرگ به نام یوم‌الله می‌توانیم یاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: فتح خرمشهر مجموعه‌ای عظیم از فضیلت‌ها و ارزش‌هاست که دستاورد و ارمغان آن این است که امروز ایران اسلامی قدرتمندترین و تأثیرگذارترین کشور دنیاست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب ارزش‌هاست و امروز به واسطه درسی که از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر گرفتیم حق خود را احیاء می‌کنیم، اظهار داشت: امروز مذاکره‌کنندگان در بغداد در ایفای حق مردم ایران کوتاه نمی‌آیند، هم‌چنان که رزمندگان در فتح خرمشهر کوتاهی نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز باید ارزش‌هایی مانند ایثار، گذشت، فداکاری، از خود گذشتگی و مدافع ولایت بودن در جامعه زنده بماند.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت استراتژی و اهمیت سیاسی، نظامی و اقتصادی خرمشهر برای ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: حقیقتاً عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر خارج از اراده ما بود، اراده فتح خرمشهر ایمان و اراده الهی موجب شکست سیاسی، نظامی و امنیتی کشور عراق شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با بیان اینکه در قاموس شهادت، شکست و وحشت معنا نداشت، گفت: عزت امروز ما مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان دیروز است و این عزت را قرآن، اسلام و شهادت به ما داد.

وی افزود: خون شهیدان به همه ملت ایران بصیرت داد و در سایه این بصیرت امروز هر توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی به شکست اطلاق می‌شود.

در ادامه استاندار لرستان گفت: فتح خرمشهر مایه یأس و ناامیدی دشمنان شد و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو برای آزادی‌خواهان بشریت است که یک صحنه برای بدخواهان جهان به وجود آورده است.

حبیب‌الله دهمرده، فتح خرمشهر را یک اتفاق تاریخی برشمرد که تعدادی از عناصر و سربازان الهی با امکانات بسیار کم ایجاد کردند و به یک فرصت بسیار زیبا برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد و این حادثه عظیم در تاریخ ثبت و ماندگار می‌شود.

یادآور می‌شود این یادواره با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شرکت توزیع برق، سپاه ابوالفضل(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان برگزار شد.

هم‌چنین، پخش کلیپ‌هایی از دفاع مقدس و روایت خاطرات رزمندگان و فرماندهان از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول