اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

اجرای طرح تابستانی جابه‌جایی مسافر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح تابستانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از اواخر خرداد تا اوایل مهرماه سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای طرح تابستانی جابه‌جایی مسافر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سبحان‌الله علیپور ظهر امروز در دیدار اعضای طرح تابستانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: اداره کل حمل و نقل گیلان وظیفه جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی، جابه‌جایی کالا، ترانزیت در حمل و نقل و ایمنی عبور و مرور را به عهده دارد.

وی به فعالیت 121 شرکت حمل و نقل مسافری در گیلان اشاره کرد و افزود: 23 شرکت بلیت را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند.

علیپور تعداد ناوگان عمومی بخش مسافر گیلان را 2 هزار و 944 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری اعلام کرد و گفت: میانگین سن اتوبوس‌ها 9.2 سال و سواری 6.2 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان، تصریح کرد: طرح تابستانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از اواخر خرداد تا اوایل مهرماه سال جاری در این استان اجرا می‌شود.

وی بر واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جدید به‌ویژه مینی‌بوس در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: قیمت مینی‌بوس‌های جدید بالاست ضمن اینکه صاحبان مینی‌بوس برای تعویض خودرو مشکل تهیه وثیقه دارند.

علیپور با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان دارای یک کانون، هشت انجمن صنفی حمل و نقل عمومی و دو انجمن صنفی در بخش مسافری است، خاطرنشان کرد: هفت پایانه مسافری استان در امر جابه‌جایی مسافران فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به 26 دفتر روستایی در بخش مسافری استان اشاره کرد و افزود: دو سامانه پیام کوتاه این اداره برای پاسخگویی به مسافران فعال است.

وی با تاکید بر آموزش رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان، بیان کرد: سال گذشته 8 هزار نفر در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی آموزش دیدند.

علیپور با اشاره به جابه‌جایی 5 میلیون و 635 هزار مسافر در قالب 651 هزار سفر وسیله نقلیه در سال گذشته در گیلان، بیان کرد: سالانه طرح نوروزی و تابستانی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان پیش‌فروش بلیت را توسط شرکت‌ها ذکر کرد و گفت: طرح‌های ترافیکی در ایام تعطیل در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

وی، تشدید مقررات راهنمایی و رانندگی در شهرستان‌ها برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را از دیگر وظایف اداره کل و حمل و نقل و پایانه‌های گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول