اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل فازهای توسعه

بندر مسافری حقانی به یکی از بنادر مهم منطقه تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ترمینال مسافری بندر حقانی در نیمه نخست سال 92 بهره‌برداری می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این ترمینال بندر حقانی به یکی از بنادر مهم منطقه تبدیل می‌شود.

بندر مسافری حقانی به یکی از بنادر مهم منطقه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح احداث ترمینال مسافری بندر شهید حقانی در ساحل این شهر با بیان اینکه این بندر یکی از بنادر مهم در بُعد مسافرت‌های دریایی در کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: سالانه میلیون‌ها نفر مسافر این بندر برای دست‌یابی به جزایر مختلف استان استفاده می‌کنند که در این راستا باید گفت که این بندر مهم‌ترین بندر مسافری کشور به شمار می‌رود.

وی با برشمردن مشخصات فنی سالن ترمینال مسافری این بندر افزود: ایجاد و احداث این سالن با طراحی‌های مدنظر می‌تواند بندر شهید حقانی را به یکی از بنادر استاندارد سطح منطقه در حوزه فعالیتی خود تبدیل کند.

معاون عمرانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم‌چنین با بیان اینکه عملیات اجرایی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس از اواخر سال 90 با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد تومان آغاز شده است، افزود: این ترمینال هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی برابر با 30 درصد دارد.

به گفته کمالی این پروژه در حال پیشروی براساس برنامه زمان‌بندی شده است.

وی در ادامه ذکر قابلیت‌های ترمینال مذکور افزود: این طرح در 2.5 طبقه با زیربنای 3 هزار و 200 مترمربع ساخته می‌شود.

کمالی افزود: ساختمان مذکور شامل ساختمان اداری، رستوران، کافی‌شاپ، محل فروش بلیط، اتاق کنترل (گارد) و سالن رفاهی مسافران است که باید گفت در نوع خود یکی از سازه‌های قابل توجه ساحلی به شمار می‌رود.

به گفته معاون عمرانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تسهیل در جابه‌جایی مسافران، ارتقای ایمنی سفرهای دریایی، تکریم ارباب‌رجوع، رونق اقتصادی در منطقه و جذب گردشگر از جمله مهم‌ترین اهداف این ترمینال است.

وی با اشاره به اینکه طرح احداث ترمینال مسافری بندر شهید حقانی به طور مستقیم برای 40 نفر و به شکل غیر مستقیم برای 60 نفر از جوانان جویای کار شغل ایجاد می‌کند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در نیمه اول سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

بندر شهید حقانی یکی از بنادر بزرگ مسافری استان هرمزگان است که روزانه میزبان صدها مسافری است که بندرعباس را به مقصد جزایر قشم و هرمز ترک می‌کند.

این بندر از قدیمی‌ترین بنادر هرمزگان به شمار می‌رود که قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد.

طرح توسعه این بندر که تا چند سال پیش عنوان اسکله را یدک می‌کشید شامل چندین فاز است که ترمینال مسافری مذکور یکی از فازهای آن به شمار می‌رود.

سایر فازهای توسعه این بندر همانند راه‌های دسترسی و اسکله‌های شناور در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

در حال حاضر در این بندر چندین اسکله رورو در راستای پهلوگیری شناورهای مسافری و لنج‌ها و شناورهای نیمه سبک وجود دارد.

علاوه بر بندر شهید حقانی نیز در بخش غربی شهر بندرعباس، در حوزه جابه‌جایی مسافر به کشورهای خارجی و جزایر داخلی فعال است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول