اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد

آغاز ساخت اسکله مسافری بندرانزلی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز ساخت اسکله مسافری و راه‌اندازی پنج پست اسکله سوختی عمومی در بندرانزلی خبر داد.

آغاز ساخت اسکله مسافری بندرانزلی

فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی آمار تخلیه و بارگیری بندرانزلی را با 16 درصد افزایش عنوان و اظهار کرد: در امر واردات، صادرات و ترانزیت وضعیت مطلوبی داریم.

وی، با بیان اینکه ساخت اسکله مسافری بندر انزلی آغاز شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون اسکله مسافری انزلی در مرحله شمع‌کوبی قرار دارد و امیدواریم تا شش ماه آینده این پروژه به پایان برسد.

این مسئول، ادامه داد: در این زمینه مناقصه بزرگی انجام شده و با حدود 60 میلیارد تومان در حال انتخاب پیمانکار هستیم تا پنج پست اسکله سوختی عمومی نیز در آن راه‌اندازی کنیم.

وی، یکی از آیتم‌های کاری را طرح توسعه بندر انزلی دانست و تصریح کرد: این طرح که از 20 بهمن 87 آغاز شده و در حال انجام است، در تاریخ گیلان و بندر انزلی کاری بزرگ و بی‌نظیر محسوب می‌شود.

منتصرکوهساری، با بیان اینکه استحصال اراضی در توسعه بندرانزلی از 35 هکتار به حدود 100 هکتار رسیده است، ابراز کرد: توسعه حوضچه جدید از 40 هکتار به 120 هکتار رسیده که کاری بزرگ بوده است.

وی، درباره وضعیت ساخت بندر چمخاله لنگرود، خاطرنشان کرد: هنوز معارض بندر چمخاله به صورت کامل برطرف نشده و خرید اراضی محوطه این بندر در حال انجام است و احداث آن به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، توسعه بندرانزلی و ایجاد بنادر کوچک در استان را الزامی دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون بازار مناسبی در اطراف ایران وجود دارد که در بحث ترانزیت، گندم، فولاد، سوخت می‌توانیم بنادر خود را به بنادر تخصصی تبدیل کنیم.

به گفته وی، بندرانزلی با 11 پست اسکله با ظرفیت واقعی 4.5 میلیون تن و ظرفیت اسمی 7 میلیون تن در چشم‌انداز سال 1394 به 11 میلیون تن ظرفیت واقعی و 17 میلیون تن ظرفیت اسمی دست می‌یابد.

منتصرکوهساری، درباره وضعیت بندر آستارا بیان کرد: ساخت موج‌شکن بندر آستارا به اتمام رسیده و اسکله آن دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است و از یک‌میلیون و 200 هزار متر مکعب لایروبی، مقدار حدود 800 هزار متر مکعب لایروبی انجام شده و نیاز است که جایگاه سازمان‌های مختلف در اسکله مشخص شود.

وی، با اشاره به اینکه مشکلات کار بندر آستارا در حال برطرف شدن است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود مهر امسال نخستین کشتی در بندر آستارا پهلو بگیرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول