اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن آذربایجان خبر داد

زمان انتظار مسافران تبریز- وان کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: با راه‌اندازی و افزایش کشتی باری (فریبوت)، زمان انتظار مسافران قطار تبریز – وان و برعکس کاهش می‌یابد.

زمان انتظار مسافران تبریز- وان کاهش می‌یابد

میرحسن موسوی امروز در حاشیه جلسه بین روسای حمل‌ونقل و ترافیک ناحیه مالاتیای ترکیه و مدیران راه‌آهن آذربایجان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طرف ترکیه‌ای متعهد شد تا با افزایش کشتی باری (فریبوت) موجود در دریاچه وان از 12 واگن به حداقل 50 واگن زمان توقف مسافران در این مسیر را به حداقل برساند.

وی افزود: براساس اعلام رئیس اداره حمل‌ونقل ناحیه پنج ملاتیای ترکیه این تغییرات طی امسال صورت خواهد گرفت که با تحقق آن دو تا سه برابر در حمل‌ونقل بین دو کشور افزایش صورت می‌گیرد.

موسوی با اشاره به تلاش و تمرکز دو طرف برای افزایش حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور گفت: انتقال حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی به بخش حمل‌ونقل ریلی هم ایمنی و هم اقتصادی‌تر خواهد بود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان اضافه کرد: در این نشست تسهیل و روان‌سازی حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور، ترانزیت کالا، راهکارهای لازم و مسائل دو طرف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر مسائل یاد شده میزان جابه‌جایی بار، مسافر و بازاریابی برای افزایش حمل‌ونقل بین دو راه آهن در دستور کار قرار دارد و مشکلات و موانع فنی که باعث کاهش سیر صعودی حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور می‌شود نیز در این جلسات مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

گزارش فارس حاکی است، براساس ماده هشت پروتکلی که در سال 1989 بین راه آهن ایران و ترکیه به امضا رسیده مقرر شده تا در هر سال طی دو نشست جداگانه در خاک هر دو کشور مسائل مرتبط با حمل‌ونقل ریلی مورد بررسی قرار گیرد.

امروز سی و دومین جلسه از این سلسله جلسات بین دو کشور و به میزبانی ایران در تبریز برگزار شد که هیئت ترکیه‌ای متشکل از مدیرکل، رئیس حمل‌ونقل و معاون ترافیک ناحیه پنج مالاتیای ترکیه و هیئت ایرانی نیز متشکل از مدیران اداره‌کل راه آهن آذربایجان به نمایندگی از ایران در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول