اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد تاکید کرد

بهسازی اماکن دامی گناباد برای مقابله با تب کریمه‌کنگو

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: با توجه به حساسیت بیماری تب کریمه‌کنگو لزوم بهسازی اماکن دامی، راه‌اندازی و احداث حمام‌های ضد کنه در سطح روستاهای شهرستان ضروری است.

بهسازی اماکن دامی گناباد برای مقابله با تب کریمه‌کنگو

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا قدرتی صبح امروز در جلسه‌ای که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: راه‌های اصلی انتقال بیماری تب کریمه‌کنگو تماس با دام آلوده، فرآورده‌های خام دامی آلوده، گزش کنه‌های آلوده یا در اثر تماس با ترشحات فرد آلوده است.

وی افزود: لزوم بهسازی اماکن دامی و راه‌اندازی و احداث حمام‌های ضد کنه در سطح روستاهای شهرستان و رعایت بهداشت و حفاظت فردی به‌ ویژه در کشتارگاه‌های دام مورد تاکید است که این موضوع باید پی‌گیری جدی شود.

قدرتی تصریح کرد: سم‌پاشی رایگان دام و اماکن دامی، واکسیناسیون هاری و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد در معرض خطر و ... در سال گذشته از جمله اقدامات و فعالیت‌های وسیع انجام شده در خصوص دو بیماری فوق توسط دامپزشکی گناباد بوده است که تداوم اجرای برنامه‌ها در سال جاری نیز مورد تاکید است.

وی افزود: فعالیت‌هایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی آینده شهرستان طرح و تصویب شده که احداث سردخانه در محل کشتارگاه‌های دام شهرستان (گناباد ـ کاخک ـ بیدخت) برای انجام مرحله پیش‌سرد بر لاشه‌های تازه با توجه به خطر انتقال بیماری تب کریمه از راه تماس با لاشه و آلایش تازه دام از جمله این اقدامات است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد افزود: راه‌اندازی سردخانه‌های موقت تا زمان احداث سردخانه‌های اصلی در محل کشتارگاه‌ها با توجه به فصل خطر بروز بیماری (بهار و تابستان) و تاکید بر بحث‌های آموزش و برگزاری کلاس برای جمعیت‌های در معرض خطر بیشتر از دیگر اقدامات است.

قدرتی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع بیماری تب کریمه‌کنگو همکاری تمام ارگان‌های ذ‌ی‌ربط برای پیش‌گیری از بروز این بیماری لازم است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول