اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آبادان:

هیچ نشانه‌ای از تب کریمه کنگو در آبادان نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: هیچ نشانه‌ای از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در آبادان نداریم.

هیچ نشانه‌ای از تب کریمه کنگو در آبادان نداریم

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو در روزهای اخیر در بعضی از نقاط ایران شیوع پیدا کرده و باعث نگرانی هموطنان ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه موردی از ابتلا به این بیماری دیده نشده است، افزود: ویروس تب کریمه کنگو به وسیله کنه منتقل شده و مخزن اصلی آن در طبیعت اصولاً کنه‌ها هستند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: این بیماری با انتقال ویروس به گاو، گوسفند، بز و خرگوش به راحتی انتقال و شیوع پیدا می‌کند.

وی در خصوص راه‌های انتقال این ویروس گفت: این بیماری از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار و لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب‌ها و سلاخ‌ها) منتقل می‌شود.

جعفری ادامه داد: تب کریمه کنگو در فصول گرم سال ـ از اواخر فروردین تا اواخر شهریور ـ شیوع بیشتری نسبت به فصول سرد سال دارد.

وی با اشاره به دوره کمان این بیماری گفت: بیماری به طور متوسط پس از گذراندن دوره چهار تا 12 روز در بدن بیمار مشخص می‌شود و از نشانه‌های آن می‌توان به تب، سردرد، خستگی، استفراغ، دردهای بالای معده، خونریزی مخاط دهان و معده اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان از شهروندان خواست با رعایت نکات بهداشتی نظیر خرید گوشت از اماکن تأیید شده و نگهداری فرآورده‌های گوشتی در دمای منفی یک تا چهار درجه سانتیگراد از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول