اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احتمال وجود بیماری انجام شد

سمپاشی مناطقی از ارزوئیه علیه عامل تب کریمه‌کنگو

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه گفت: مناطق همجوار شهرستان ارزوئیه و بافت علیه عامل تب کریمه‌کنگو سمپاشی شدند.

سمپاشی مناطقی از ارزوئیه علیه عامل تب کریمه‌کنگو

‌مرضیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: بیماری تب کریمه‌کنگو از بیماری‌های خطرناک و در حال شیوع و مشترک بین انسان و دام است.

وی بیان داشت: از آن جا که پیشگیری بهتر از درمان است با رعایت نکات بهداشتی و سمپاشی اماکن دامی و جلوگیری از تماس مستقیم با کنه‌ها می‌توان جلو هرگونه انتشار بیماری را گرفت.

صادقی افزود: بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق کنه‌ها به دام‌ها منتقل شده و از آن جائیکه ویروس بیماری در بدن دام علائم واضحی ندارد، می‌تواند بسیار ساده به افرادی که در تماس با دام هستند، منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: از دامداران و افرادی که خودشان در منازل دام را کشتار می‌کنند، تقاضا داریم از ذبح دام در منازل اکیداً خودداری و همچنین قصابان با رعایت نکات بهداشتی از قبیل روپوش، دستکش، ماسک و ... در حین ذبح دام به سلامت خود و جامعه بها دهند.

صادقی گفت: شهروندان در صورت کشتار دام تا 24 ساعت از مصرف گوشت خودداری کنند و با توجه به اینکه جمود نعشی در لاشه طی 24 ساعت اتفاق می‌افتد، موجب آزاد شدن اسید لاکتیک می‌شود  که این اسید سبب از بین رفتن ویروس است.

مدیر دامپزشکی ارزوئیه ابراز داشت: با توجه به شیوع مواردی از بیماری در استان کرمان افرادی که در تماس با دام آلوده یا کنه یا افراد آلوده به بیماری هستند باید بسیار دقت کنند.

صادقی افزود: شبکه دامپزشکی در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی در منطقه برای آموزش دادن راه‌های پیشگیری انتقال بیماری به افراد است و در صورت بروز هرگونه مشکل آماده همکاری و کمک رساندن به افراد در مناطق درگیر بیماری هستیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول