اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی زرند:

دام‌های قاچاق ناقل بیماری تب کریمه‌کنگو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: دام‌های قاچاق و غیر بومی ناقل بیماری تب کریمه‌کنگو هستند که سلاخان و کارکنان کشتارگاه در خط مقدم ابتلا به این بیماری قرار دارند.

دام‌های قاچاق ناقل بیماری تب کریمه‌کنگو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمد جانباز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در کشتارگاه دام زرند اظهار داشت: ‌تب کریمه‌کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه‌های واضحی ندارد.

وی بیان داشت: دام‌های قاچاق و غیر بومی ناقل این بیماری هستند که سلاخان و کارکنان کشتارگاه در خط مقدم ابتلا به این بیماری قرار دارند.

جانباز عنوان کرد: در راستای پیشگیری از این بیماری شبکه دامپزشکی با همکاری شهرداری اقداماتی نظیر برگزاری کلاس آموزشی ویژه قصابان و سلاخان کشتارگاه انجام داد.

مدیر شبکه دامپزشکی زرند بیان داشت: همچنین تجهیز آنها به لوازم ایمنی شخصی نظیر لباس کار‌، چکمه‌، ماسک و دستکش‌، نصب بنر آموزشی در سالن کشتارگاه‌، ضدعفونی و سمپاشی سالن کشتارگاه و اصطبل نگهداری دام به صورت هفتگی دیگر اقدامات بوده است.

وی به قصابان توصیه کرد که از نقل و انتقال و کشتار دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری کنند و افزود: از همشهریان‌ نیز درخواست داریم برای تهیه گوشت از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی و دارای تأییدیه و مهر کشتارگاه خریداری کنند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول