اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر خواستار شد

توجه ویژه مسئولان به بیماری "CCHF "یا "تب کریمه کنگو"

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی مسئولان در زمینه بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) تاکید کرد.

توجه ویژه مسئولان به بیماری "CCHF "یا "تب کریمه کنگو"

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بحث تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو بیان داشت: شهرداران شهرهای شهرستان باید بر روی موضوع جمع کردن کشتارگاه‌های سنتی اقدام کنند.

وی افزود: اداره‌های بازرگانی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی متولی این موضوع هستند و باید با هماهنگی لازم با امور اجتماعی فرمانداری شهرستان نسبت به این مهم اقدام‌های لازم را صورت دهند.

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو خاطرنشان کرد: مسئولان امر نسبت به برگزاری جلسه‌های توجیهی برای قصاب‌ها، اصناف و نیز مردم اقدام لازم را صورت دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان امر باید نسبت به بررسی تمام زوایای مرتبط با این موضوع اقدام لازم را انجام دهند.

یوسفی افزود: باید آموزش و پرورش و همه دستگاه‌هایی که ماهیت فرهنگی و اطلاع‌رسانی دارند نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم اقدام‌های لازم را انجام دهند.

گفتنی است، مخزن اصلی ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در طبیعت کنه هیالوما است و یک بار آلودگی موجب می‌شود کنه در تمام طول مراحل زندگی آلوده باقی مانده و این آلودگی به وسیله تخم به نسل‌های بعد منتقل شود که گزش کنه، دستکاری، و له کردن آن می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان و مهره‌داران بزرگ مثل دام‌ها شود.

ویروس این بیماری به مدت یک هفته پس از ورود به بدن حیوانات نشخوار کننده اهلی مثل گاو، گوسفند و بز در خون این حیوانات باقی می‌ماند، ولی از آنجایی که بیماری در حیوانات اهلی هیچ‌گونه علائم مشخصی ندارد، خطر انتقال بیماری در انسان با ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده به دلیل تماس با خون دام بسیار جدی است.

بر اساس اعلام مسئولان ذی‌ربط، ذابحین و عرضه‌کنندگان گوشت باید از کشتار دام در محلی خارج از کشتارگاه خودداری کرده و از لوازم ایمنی مناسب مانند دستکش، ماسک و پیشبند برای کشتار استفاده کنند.

همچنین ایشان باید در صورت مشاهده کنه بر روی دام از کشتار آن خودداری کرده و از گذاشتن کارد قصابی در دهان در حین کار خودداری کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول