اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس:

پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو باید جدی گرفته شود.

پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی قزل‎سفلی عصر امروز در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی که در سالن مرکز بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به لزوم تمهیدات لازم برای پیشگیری از تب کریمه کنگو که چندی است در استان‎های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان دیده شده اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین راه انتقال این بیماری به انسان تماس خون دام آلوده است باید نواقص کشتارگاه شهرداری حل شود و کارکنان کشتارگاه هشدار مسئولان بهداشتی را جدی بگیرند و به کشتار بهداشتی دام بپردازند.

معاون فرماندار گنبدکاووس با اشاره به لزوم از سرگیری اتلاف سگ‎های ولگرد توسط شهرداری با همکاری دهیاری‎ها گفت: یکی از موارد مهم انتقال بیماری‌ هاری سگ‎های ولگرد هستند که این امر در شهرستان باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به شعار امسال بهداشت جهانی در خصوص سلامت سالمندان اظهار داشت: جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‎رود و با توجه به پیشرفت مسائل پزشکی و افزایش طول عمر مسئله سالمندی به یک مسئله تخصصی تبدیل می‎شود که باید در زمینه گسترش مراکز نگهداری سالمندان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس با قرائت دستور جلسه بر لزوم توجه به سلامت مردان و اجرای برنامه‌هایی برای ارتقاء سلامت سالمندان از قبیل تاسیس کانون سالمندان در ادارات، برگزاری تفریحات سالمندان و ایجاد پارک سالمندان تاکید کرد.

فرید عابدی گفت: این مدیریت آمادگی دارد فضایی را برای ایجاد پارک سالمندان با همکاری شهرداری آماده کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین خواستار مساعدت شهرداری در پیشبرد امور بهداشتی شهرستان شد و اظهار داشت: باید راهکاری عملی برای ساماندهی صنوف آلاینده در شهرستان اتخاذ کرد و مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی را به طور کامل اجرایی کرد.

فرزانه جعفری نایب رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد شورا و شهرداری در قبال مصوبات شورای سلامت ارائه کرد.

انتهای خبر/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول