اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

تب کریمه کنگوی حیوانی، قابلیت انتقال به انسان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیماری تب کریمه کنگوی حیوانی، از طریق میزبان‌های واسط، قابلیت انتقال به انسان را دارد.

تب کریمه کنگوی حیوانی، قابلیت انتقال به انسان را دارد

محمد رشید کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بیماری تب کریمه کنگو را یک بیماری حاد ویروسی عنوان کرد و اظهار داشت: این بیماری خونریزی‌دهنده هم هست.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو قابلیت انتقال به انسان را دارد، افزود: این بیماری توسط میزبان‌های واسط به انسان و همچنین برخی حیوانات مانند گاو، گوسفند، بز، خرگوش، شتر مرغ و جوجه تیغی منتقل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان مخزن بیماری تب کریمه کنگو را کنه عنوان کرد و گفت: کنه‌های آلوده عامل انتقال بیماری به انسان و حیوانات است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات علائم خیلی شدیدی ندارد، ادامه داد: علائم این بیماری به صورت تب در حیوانات بروز می‌کند.

کرمی تصریح کرد: دامپزشکی استان زنجان از طریق کارشناسان خود بر امور کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از طریق گوشت هم منتقل می‌شود، اضافه کرد: کارشناسان برای جلوگیری از انتقال بیماری دام‌های کشتاری را در کشتارگاه‌ها به دقت، قبل و بعد از کشتار بازرسی و معاینه بهداشتی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از طرف مصرف‌کنندگان گوشت گفت: مصرف‌کنندگان باید گوشت را از طریق مراکز مجاز عرضه گوشت تهیه کنند.

وی اضافه کرد: مصرف‌کنندگان باید اقدام به تهیه گوشت‌های ممهور به مهر دامپزشکی کرده و به تاریخ کشتار گوشت هم توجه لازم را بکنند.

کرمی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در دامداری‌های سطح استان زنجان در سال جاری دیده نشده است، افزود: تنها نگرانی موجود درباره جابه‌جایی دام‌ها به صورت قاچاق است.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه تولید دام و کشتار باید از خرید دام‌های قاچاق خودداری کنند تا جلوی مخاطرات گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خرید گوشت از مراکز مجاز را مهم‌ترین توصیه اداره دامپزشکی به مصرف‌کنندگان دانست و خاطر نشان کرد: نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه هم موجب خنثی‌شدن عوامل بیماری‌زا می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول