اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی سراب:

کنه‌های ناقل تب کریمه نابود شدند/ وجود هاری در حیات‌وحش سراب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی سراب گفت: سمپاشی دامداری‌های منطقه برای نابودی کنه‌های احتمالی ناقل ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو انجام شده است.

کنه‌های ناقل تب کریمه نابود شدند/ وجود هاری در حیات‌وحش سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، رضا دادخواه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از توزیع و مصرف تخم‌مرغ‌های کهنه و فاسد از این پس در گام اول همه کارتن‌های تخم‌مرغ تولیدی از مرغداری‌ها باید دارای نشانه‌گذاری باشند.

رئیس اداره دامپزشکی سراب گفت:‌ در این نشانه‌گذاری تاریخ تولید و انقضا و نیز تلفن مرکز تولید نیز قید خواهد شد.

وی تاریخ مصرف تخم‌مرغ بعد از تولید را یک‌ماه ذکر کرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی شده در سال‌جاری 30 درصد کل تخم‌مرغ‌های تولیدی در سطح استان نشانه‌گذاری می‌شوند و در سال آتی تمام تخم‌مرغ‌های توزیع شده نشانه‌گذاری خواهند شد.

آغاز واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی برای دام‌های سراب

رئیس اداره دامپزشکی سراب از آغاز طرح واکسیناسیون تب‌برفکی دام‌های سراب خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از 40 هزار راس دام گاوی شکل منطقه بر علیه بیماری تب‌برفکی مایه‌کوبی شوند.

دادخواه در عین حال یادآور شد: به علت سویه‌های مختلف ویروس عامل تب‌برفکی امکان ریشه‌کنی صد درصدی آن وجود ندارد.

جوجه‌های رنگی نخرید

دادخواه به خانواده‌ها هشدار داد که از خرید جوجه‌های رنگی برای فرزندان خود به‌دلیل محافظت از آنفلوانزای احتمالی پرندگان خودداری کنند.

هاری در حیات‌وحش منطقه وجود دارد

رئیس اداره دامپزشکی سراب در مورد بیماری هاری گفت: در برخی از حیوانات وحشی چون گرگ و روباه این ویروس وجود دارد که در مواردی دام‌های اهلی نیز دچار آن شده و زیان‌هایی به دامداران وارد می‌شود.

وی از"شالقون" و "اشتجران" به‌عنوان کانون‌های مهم "هاری" نام برد و از مشاهده دو مورد هاری در سال‌جاری در دام‌های منطقه خبر داد.

دادخواه واکسیناسیون بیش از هزار و 300 قلاده سگ گله و نیز معرفی افراد در معرض خطر به مراکز بهداشتی برای واکسیناسیون بر علیه هاری را از اقدامات احتیاطی اداره دامپزشکی سراب عنوان کرد.

گوشت‌های با مارک دامپزشکی ایمن هستند

دادخواه از سلامت کامل گوشت‌هایی که مهر تایید دامپزشکی دارند ابراز اطمینان کرد و افزود: هیچ نوع بیماری خطرناک از مصرف این گوشت‌ها به‌ وجود نمی‌آید.

رئیس اداره دامپزشکی در مورد بیماری تب کریمه نیز تصریح کرد: با وجود اینکه این بیماری در منطقه آذربایجان گزارش نشده است اما با انجام اقدامات ایمنی به راحتی می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

سمپاشی اماکن دامی صورت می‌گیرد

دادخواه از سمپاشی دامداری‌های منطقه برای نابودی کنه‌های احتمالی ناقل ویروس عامل بیماری تب کریمه کنگو و نگهداری لاشه‌های گوشتی در دمای منهای چهار درجه به مدت 24 ساعت قبل از مصرف به‌عنوان راه‌های جلوگیری از شیوع و ابتلا به تب کریمه نام برد.

وی به افرادی که با دام سر و کار دارند هشدار داد که از دستکش استفاده کنند و در مواردی که زخمی بر پوست دارند از کارکردن با لاشه‌های گوشت خودداری کنند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول