اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد:

نگهداری گوشت تازه در فریزر تب کریمه کنگو را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: نگهداری گوشت تازه به مدت 24 ساعت در فریزر، بیماری تب کریمه کنگو را کاملاً از بین می‌برد.

نگهداری گوشت تازه در فریزر تب کریمه کنگو را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، نوری موسیوند عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری بیماری‌های بین دام و انسان در بروجرد گفت: گوشت تازه ذبح شده قبل از مصرف به مدت 24 ساعت باید در فریزر قرار گیرد که این کار علاوه بر تردی گوشت سبب می‌شود که کلیه ویروس‌های آن از بین برود.

وی بیان کرد: آموزش مختلف برای صنوف که شامل سلاخان، قصابان، کادر پزشکی و کادر درمانی و دامپزشکی است، در رعایت اصول بهداشت فردی، استفاده از وسایل محافظتی و فرهنگ سازی در بین مردم برای نگهداری گوشت ذبح شده در فریزر نقش موثری در پیشگیری از تب کریمه کنگو دارد.

وی اظهار داشت: تجهیز کشتارگاه‌ها به سالن‌های پیش سرد و تجهیز ماشین آلات حمل گوشت به سیستم‌های خنک کننده باعث می‌شود که با توجه به حساس بودن ویروس تب کریمه کنگو این ویروس از بین برود.

موسیوند اضافه کرد: عامل انتقال این ویروس کنه‌ها هستند و در سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر که اوج فعالیت کنه‌ها است، باید سمپاشی مناطق آلوده، آموزش دامداران و کارگران کشتارگاه‌ها در درجه اول کاری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: کنترل تردد دام در سطح شهرستان نقش موثری در جلوگیری ورود دام‌های آلوده دارد و عدم کنترل بر خرید و فروش دام‌ها ممکن است، باعث شود که دام‌هایی بدون گواهی سلامت و بدون سپری کردن سمپاشی در محیط خرید و فروش شوند و سبب انتقال بیماری‌های احتمالی شوند.

موسیوند خاطر نشان کرد: در سالن‌های انتظار ورودی در کشتارگاه‌ها باید دام مورد معاینه قرار گیرد و استفاده کارگران کشتارگاه از ماسک، دستکش، لباس کار مناسب و استفاده از چکمه که به طور مداوم با خون سر و کار دارند، باید کاملاً رعایت شود.

وی یاد آور شد: کشتار دام در مناسبت‌های مختلف و ریختن خون آنها در خیابان‌ها خطرناک است و می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

در ادامه مسئول مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت بروجرد گفت: آموزش در ارتقای آگاهی مردم و همچنین کادر درمانی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد و جلوگیری از کشتارهای غیر بهداشتی در سطح روستاها، سمپاشی آغل دام‌ها، حمام ضد کنه در دام‌ها، خودداری از مصرف گوشت تازه ذبح شده از جمله نکاتی هستند که در پیشگیری از این بیماری موثر هستند.

 شهرام ممدوحی بیان کرد: علائم تب کریمه کنگو شامل تب ناگهانی، بی‌حالی، ترس از نور و خون‌ریزی با کوچک‌ترین فشار است و اگر به موقع تشخیص داده شود 60 درصد درمان را بالا می‌برد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول