اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان استانداری همدان:

شناسایی مسائل فرهنگی حوزه کودک و نوجوان ضروری است

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان استانداری همدان گفت: شناسایی مسائل فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان نیاز جامعه است.

شناسایی مسائل فرهنگی حوزه کودک و نوجوان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پروانه رضاقلی‌زاده در نخستین نشست تخصصی کمیته فرهنگی کودک و نوجوان با بیان اینکه شناسایی مسائل فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان نیاز جامعه است، اظهار داشت: دفتر امور بانوان وزارت کشور در بحث شورای اجتماعی کشور بخش ویژه‌ای با عنوان کمیته کودک و نوجوان راه‌اندازی کرده که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها در خصوص راه‌اندازی و پیگیری مسائل مختلف مربوط به حوزه کودک و نوجوان فعالیت داشته باشد.

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های خوب صورت گرفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و توانایی بالای این مجموعه فرهنگی، تصمیم گرفته شد که دبیری کمیته کودک و نوجوان به متولی این حوزه یعنی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شود.

مشاور امور بانوان استانداری همدان ادامه داد: امید داریم با برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای مختلف در این کمیته شاهد برنامه‌ریزی و خروجی‌های مناسب برای قشر عظیم کودک و نوجوان باشیم.

وی در ادامه به مسئله آموزش پرداخت و افزود: آموزش‌هایی برای مادران با رویکردهای دینی و اخلاقی به منظور تربیت کودکان باید به صورت ویژه انجام شود.

رضاقلی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امروزی مشکلات مختلف بزرگسالان وجود دارد ریشه آن را باید در کودکی جستجو کرد.

وی با سپردن دبیری کمیته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های همسو در تشکیل کمیته و انجام فعالیت‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته کودک و نوجوان در کمیسیون مذکور خاطرنشان کرد: نگاه جدی در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات در آینده شود.

پرویز ابراهیمی گفت: عدالت‌محوری در نظام جمهوری اسلامی مد نظر مسئولان است که با راه‌اندازی این کمیته می‌توان کودکان و نوجوانان را به حق واقعی خود نزدیک‌تر کرد.

وی در بحث فرهنگی استان همدان را با داشتن قدمت 3 هزار ساله دارای پشتوانه غنی فرهنگی دانست و از فعالیت‌های کانون در عرصه‌های فرهنگی هنری و ادبی به عنوان یک واسطه تربیتی نام برد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کند و مربیان کانون با داشتن روحیه جهادی در امر تعلیم و تربیت فعالیت دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تفکرات مربیان در قالب هنر باید به روز باشد و با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران نزدیک باشد که در این راستا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گزینش و جذب افراد برای مربیگری به مسائل دینی و نظام جمهوری اسلامی اهمیت زیادی در نظر ‌گرفته می‌شود.

ابراهیمی در پایان پیشنهاد کرد که کمیته فرهنگی در بخش تولیدات از قبیل کتاب و سرگرمی و فیلم نیز برای کودکان و نوجوانان نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول