اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلمنامه نویس کودک و نوجوان:

دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان آغاز به کار نکرد

خبرگزاری فارس: فیلمنامه نویس کودک و نوجوان گفت: پس از گذشت سه ماه از گذشت بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، دبیرخانه این جشنواره در اصفهان به طور عملی آغاز به کار نکرده است و افرادی که برای شرکت در این جشنواره داوطلب هستند، همچنان سردرگم هستند.

دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان آغاز به کار نکرد

سلیم افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سینما می‎تواند ابزار موثری برای تربیت نسل جوان باشد، زیرا به مراتب بیش از هر رسانه دیگر می‎تواند در راستای تعلیم و تربیت و آموزش فرزندان به کار گرفته شود.

وی افزود: صحبت کردن در مورد وضعیت سینمای کودک  موضوع تکراری تبدیل شده، زیرا در طی سالیان گذشته هیچ اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

این تهیه کننده بیان داشت: پس از برگزاری جشنواره بیست و پنجم در اصفهان سینما سوره به سینمای کودک تبدیل شد و در این دوره تنها یک فیلم مختص به کودک و نوجوان در این سینما پخش شده است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام جشنواره بیست و پنجم در اصفهان مقرر شده بود که دبیرخانه این جشنواره در اصفهان آغاز به کار کند، اما پس از گذشت سه ماه هنوز خبری از این محل نیست و اگر افرادی در مورد شرکت در جشنواره بیست و ششم سوالی داشته باشند به سختی می‎توانند به پاسخ پرسش خود دست پیدا کنند.

افتخاری با تأکید بر اینکه مبحثی به نام سینمای کودک وجود ندارد که در مورد آن صحبت شود، گفت: هم‌زمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این موضوع پرداخته می‎شود و بدون چاره اندیشی مشکلات آن رها می‎شود.

وی ادامه داد: فیلم سازان و فعالان این بخش حرکت تازه و مهمی در این زمینه انجام نداده‎اند، ضمن اینکه انجام کار جدی در این بخش فراتر از ساخت یک یا دو فیلم سینمایی در سال است.

این فعال عرصه سینما با اشاره به این مطلب که اقدامات انجام شده در مورد سینمای کودک و نوجوان کافی نبوده است، گفت: سینمای کودک و نوجوان نیازمند متولیان و متخصصانی است که بتوانند این بخش را زنده کنند.

وی اضافه کرد: متولیان در بخش‎های مختلف همچون کانون پرورش فکری باید اقدامات شایانی را در این بخش انجام دهند اما تا به حال این مجموعه نتوانسته اثرگذار باشد.

افتخاری بر لزوم حمایت جدی نهادهای فرهنگی و سینمایی، صدا و سیما و آموزش و پرورش بر تولید فیلم‎های کودک و نوجوان تأکید کرد و افزود: بسیاری از فیلمسازان دغدغه بازگشت سرمایه دارند، تجربه نشان داده که برخی از فیلم‎های این حوزه به فروش خوبی دست پیدا می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه تلویزیون باید در زمینه انتخاب و خرید فیلم‎ها و مجموعه‎های تلویزیونی ویژه کودکان و نوجوانان با وسواس و دقت نظر بیشتری اقدام کند، تصریح کرد: تماشای فیلم‎هایی که از آنها رنگ و بوی نفرت، کینه، ترس و وحشت بیاید به سود سینمای کودک نیست.

فیلمنامه نویس حوزه سینمای کودک ادامه داد: سینمای کودک باید با به دور از بدآموزی‎های کلامی و تصویری باشد و  تلویزیون نیز نباید به بهانه گرمی بازار پررونق عرضه محصولات کارتونی و رایانه‌ای پر تنوع دست به پخش این آثار بی‎محتوا بزند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول