اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش خزل و شهر فیروزان

نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان بخش خزل و شهر فیروزان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، پیش از ظهر امروز نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان بخش خزل و شهر فیروزان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

فرماندار نهاوند در این همایش با اشاره به اهمیت تحصیل علوم قرآنی در جامعه امروزی و آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مفاهیم آسمانی قرآن افزود: ترویج مفاهیم قرآنی باعث خودسازی معنوی، فردی و اجتماعی افراد می‌شود پس اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و به دور از هر گونه انحرافات و مشکلات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم باید علوم و مفاهیم قرآنی را ترویج دهیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تأکید کرد: باید علوم و مفاهیم قرآنی را ترویج دهیم زیرا قرآن کتابی ارزشمند و معجزه‌ای همیشگی و زنده است که برای همه نسل‌ها و دوران‌ها حرف‌ها و مطالب تازه‌ای دارد.

وی بهره‌مندی از مربیان مجرب و روانشناس قرآنی را برای آموزش قرآن کریم الزامی و ضروری ذکر کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی به واسطه قیام پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) به جز الهام گرفتن از قرآن نمی‌توانست در مقابل قدرت طاغوت پیروز شود لذا ضروری است تا جزء به جزء این کتاب الهی برای نسل‌های مختلف به شیوه‌های نشاط‌آور و اثرگذار تدریس شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به ایجاد مدارس قرآنی و محاسن آن افزود: در دولت‌های نهم و دهم برای ترویج علوم قرآنی و ایجاد مدارس قرآنی اعتبارات مناسبی تخصیص یافته که ایجاد هشت مدرسه قرآنی در خزل و 16 مدرسه قرآنی در نهاوند نشان این مدعاست.

وی روحانیون مستقر در سطح روستاها را به عنوان پایگاه‌های مردم‌نهاد خواند و گفت: روحانیون در مساجد روستاها می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به تربیت علاقه‌مندان به علوم قرآنی اقدامات شایسته‌ای را انجام دهند.

مسئول تبلیغات اسلامی شهر فیروزان و بخش خزل نیز از برگزاری نهمین جشنواره قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان بخش خزل به مدت پنج روز خبر داد و ابراز داشت: 500 نفر از کودکان و نوجوانان و جوانان این بخش در رده‌های برادران و خواهران در رشته‌های قرائت، مفاهیم، نقاشی با موضوع قرآن، روخوانی، روانخوانی و... با هم رقابت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین گروسی افزود: در پایان آقایان و خانم‌ها پوریا سراقی، حسین سوری، علی‌اصغر محمودی، زیبا محمودی، مرتضی سراقی، محمد سلگی و غزل سلگی، صبا سلگی، حسین بلاسویس، حسین خزایی، امیرحسین سلگی در رشته‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر بخش خزل و شهر فیروزان شدند.

وی ابراز داشت: این نفرات به جشنواره علوم قرآنی کودک و نوجوان استان که اسفندماه جاری در همدان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

در شهر فیروزان و بخش خزل سالانه بیش از یک هزار نفر موفق به فراگیری علوم مختلف قرآنی می‌شوند.

انتهای پیام/غ10/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول