اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات زابل خبر داد

برگزاری دوره کارگاه آموزش عالی تربیت مربی قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی زابل گفت: به منظور تربیت نیروهای قرآنی، دوره کارگاه آموزش عالی تربیت مربی قرآن در شهرستان زابل برگزار شده است.

برگزاری دوره کارگاه آموزش عالی تربیت مربی قرآن

حجت‌الاسلام محسن عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: نظر به اهداف بلند اداره تبلیغات که همانا بحث قرآن است و اهمیت تربیت نیروهای قرآنی با توجه به آموزش‌های نوین، دوره کارگاه آموزش عالی تربیت مربی قرآن پیش دبستان و دبستان با حضور 170 نفر از مربیان قرآن در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی به مدت هشت روز در زابل برگزار شده است.

وی افزود: این دوره آموزش عالی با تدریس استاد احمدرضا محسنی یکی از چهره‌های ماندگار قرآنی و معلم قرآن نمونه کشوری برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: محتوای آموزشی این کارگاه در قالب روش تدریس روخوانی قرآن همراه با تجوید و لهجه عربی روش تدریس مفاهیم موضوعی و کاربردی قرآن و سوره‌های قرآن و آموزش عملی نماز به روش‌های بازی، نقاشی، سرگرمی، سرود، قصه و کد گذاری است.

عارفی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در دو آزمون کتبی و کارورزی، مدرک معتبر از مرکز توسعه و ترویج قرآن دریافت می‌کنند.

وی گفت: طی دو سال اخیر، بیش از 300 نفر از مربیان در این دوره شرکت کرده‌اند که اکثر آنها در سال‌های گذشته، دوره‌های آموزشیاری و تربیت معلم قرآن را گذرانده‌اند و می‌توانند با تشکیل شبکه قرآنی وسیع برای ترویج قرآن هم به صورت ظاهری که همانا قرائت آن است و هم به صورت باطنی که به معنا و مفهوم تفسیر می‌پردازد با تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی، جامعه‌ای با نشاط به وجود آورند.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل ادامه داد: فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند با تاسیس خانه‌های قرآنی در شهر و روستا و شرکت در دوره‌های آموزشی نهضت قرآن آموزی، توانایی خود را در تدریس قرآن برای مقاطع مختلف سنی و تحصیلی به ویژه پیش دبستان، دبستان، بزرگسالان و بی‌سوادان نشان دهند.

* اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای معتکفان

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی زابل هم گفت: به منظور ارتقاء سطح معرفتی و اعتقادی و افزایش روحیه معنوی برای معتکفان، برنامه‌های ویژه فرهنگی در قالب گفتمان‌های دینی، اتاق مشاوره مذهبی، حلقه‌های معرفت، نمایشگاه و کتابخانه امانی مهدویت و نمایشگاه عکس و وصیت‌نامه شهدا اجرا می‌شود.

حسین عسکری افزود: نمایشگاه بیداری اسلامی، سخنرانی و مداحی با موضوعات جنگ نرم، مهدویت، اخلاق و عرفان، جامعه منتظر، امر به معروف و نهی از منکر، فتنه‌های آخرالزمان، معاد، احکام شرعی، خانواده، علوم قرآنی و تربیت اسلامی نیز برای معتکفان در شهرستان زابل پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: با برپایی دوره‌های آموزش نماز شایستگان، صحت قرائت نماز، قرآن، پخش کلیپ‌های مذهبی و دینی، فضای معنوی‌تری برای معتکفان مهیا شده است.

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: این برنامه‌های فرهنگی، جامعه هدف بیش از هزار و 150 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول