اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان:

1000 نفر در کارگاه‌های صنایع دستی گلپایگان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از فعالیت حدود یک هزار نفر در کارگاه‌های صنایع دستی گلپایگان خبر داد.

1000 نفر در کارگاه‌های صنایع دستی گلپایگان فعالیت دارند

مهدی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: 500 کارگاه کوچک و بزرگ در شهرستان گلپایگان فعال است و حدود یک هزار نفر در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: از تعداد 500 کارگاه فعال در سطح شهر حدود 40 کارگاه در سطح شهر و بقیه به صورت کارگاه‌های خانگی و در قالب مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه گلپایگان مهد هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است، تصریح کرد: هنرمندان گلپایگانی در زمینه فرش، معرق، منبت، مشبک، پیکرتراشی، سفالگری، آهنگری، مسگری، گیوه‌دوزی، ملیله‌دوزی، جاجیم و سرمه‌دوزی به اشتغال مشغول هستند.

وی اظهار داشت: در گذشته صنایعی مانند آهنگری و مسگری و کوزه‌گری و گیوه‌دوزی در بازار گلپایگان فعالیت بسیاری داشتند و سرا و تیمچه‌های خاصی به نام آنها بوده است، اما امروزه تعداد این کارگاه‌ها کاهش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه منبت و فرش گلپایگان همواره در کشور مطرح بوده است، تصریح کرد: منبت گلپایگان دارای قدمت 500 ساله است و فرش یاوری که در منطقه گلپایگان بافته می‌شود در زمره معروف‌ترین فرش‌های ایرانی قرار دارد و باید این صنایع بیشتر حمایت شوند.

وی یادآور شد: حدود یک‌ صد نفر از فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان گلپایگان تحت پوشش بیمه هفت درصدی دولت هستند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول