اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

کارگاه نقاشی عاشورایی در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: برای نخستین بار کارگاه نقاشی عاشورایی با حضور استادان مطرح کشوری در کرمان برگزار می‌شود.

کارگاه نقاشی عاشورایی در کرمان برگزار می‌شود

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان گفت:‌ برای نخستین بار کارگاه نقاشی عاشورایی با حضور استادان مطرح کشوری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه گرافیک هر هفته یک بار برای هنرمندان شهرستان بم خبر داد.

سالاری با اشاره به اینکه جشنواره آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) طی سال جاری در استان کرمان برگزار نمی‌شود، گفت: حمایت از تولید آثار خوشنویسی در دستور کار این حوزه قرار دارد.

وی عنوان کرد: حمایت از تولید ویدیو آرت در حوزه هنری برای نخستین بار انجام می‌شود.

سالاری در ادامه گفت: هنرمندان حوزه هنری استان کرمان در سال جاری برنامه‌های هنری با موضوع عاشورایی را در ویژه برنامه "در جرگه عشاق" تهران برگزار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تولید و انتشار آلبوم‌های کویرانه شماره‌های شش و هفت توسط حوزه هنری استان کرمان افزود: تا یک ماه آینده آلبوم کویرانه شش برگرفته از موسیقی نواحی بم منتشر می‌شود.

سالاری با بیان اینکه قطعه موسیقی از ولادت تا شهادت امام رضا (ع) آماده‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: آلبوم تصویری از این قطعه تولید و منتشر می‌شود.

وی از تولید تواشیح و سرود در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و گفت: حوزه هنری کرمان در دهه نخست انقلاب اسلامی یکی از تولیدکنندگان سرود در این استان بود.

سالاری افزود: پنج سرود توسط هنرمندان حوزه هنری کرمان آماده اجرا می‌شود.

وی گفت: تولید چهار نمایش در حوزه هنری استان کرمان آغاز شده است و دو تله تئاتر نیز تولید می‌شود که تولید یکی از  این آثار کلید خورده است.

سالاری با بیان اینکه سومین جلسه شعر عاشورایی در ایام ماه محرم در کرمان برگزار می‌شود، گفت: همچنین ششمین دوره سوگواره عاشورایی بوم سرخ همزمان با دهه نخست ماه محرم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: شب شعر طنز دولخ "بزرگداشت شاعر زنده‌یاد مسعود شاهرخی" طی سال جاری در بم برگزار می‌شود.

سالاری با اشاره به برگزاری نشست عکاسی هر دو هفته یک بار در حوزه هنری کرمان یادآور شد: طی سال جاری دو نمایشگاه عکس از آثار هنرمندان کرمانی در تهران دایر می‌شود.   

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول