اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان خبر داد

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح ماتریکس در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی زنجان گفت: نخستین کارگاه آموزشی طرح ماتریکس توسط اداره‌کل بهزیستی در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح ماتریکس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گل‌نسا آقامحمدی ظهر امروز در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: گروه‌هایNA در سطح شهرستان زنجان در هفت گروه و در هفت محل مختلف جلسات خود را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع پنج مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: دو مرکز در شهرستان زنجان، دو مرکز در شهرستان ابهر و یک مرکز اقامتی میان مدت نیز در شهرستان خدابنده فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه اعلام شده برای مراکز درمان اعتیاد در استان زنجان 190 هزار تومان است، اضافه کرد: ارائه یاری برگ به مراکز درمان اعتیاد میان مدت و خدمات سرپایی، دو اقدامات اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با هدف حمایت از این مراکز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 600 میلیون ریال توسط اداره‌کل بهزیستی استان زنجان به مراکز سرپایی و میان مدت پرداخت شده است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ اعتبار خاصی به منظور حمایت از این مراکز غیردولتی و یا تامین هزینه درمان معتادان پیش‌بینی نشده است.

آقامحمدی با اشاره به شرایط موجود در جامعه و رواج شدن مواد مخدر صنعتی یادآور شد: در حال حاضر فرد معتاد به سمت درمان نگهدارنده پیش می‌رود و مراکز درمانی برای تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستند.

وی اظهار داشت: به صورت میانگین سالانه هر معتاد 20 میلیون ریال هزینه درمان دارد.

در ادامه جلسه مدیرعامل موسسه خیریه بهاران نور زنگان با اشاره به اینکه درمان اعتیاد بخشی از فعالیت‌های این موسسه محسوب می‌شود، اظهار داشت: این موسسه بر مبنای آگاه‌سازی، درمان و حمایت از معتادان احداث شده است.

تقی بهادری با بیان اینکه پیاده‌سازی طرح مشارکت‌های عمومی در زمینه مبارزه با موادمخدر بهترین گام به شمار می‌رود، اضافه کرد: درمان اعتیاد هزینه‌های زیادی را در بردارد و باید در زمینه آگاه‌سازی و جذب حمایت‌های مردمی بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و سال جاری 40 میلیون ریال به موسسه خیریه بهاران نور زنگان پرداخت شده است، ادامه داد: این حمایت‌ها صرف تامین سوخت مورد نیاز موسسه و تغذیه و بهداشت شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه بهاران نور زنگان با اشاره به اینکه اداره‌کل بهزیستی استان زنجان 60 درصد از هزینه‌های افرادی که توان مالی خوبی ندارند را تامین می‌کند، تصریح کرد: در مجموع 270 میلیون ریال توسط بهزیستی از افراد ناتوان حمایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه قشر بزرگی از مردم استان زنجان توانایی تامین هزینه‌های درمان اعتیاد خود را ندارند، اضافه کرد: باید راهکارهای عملی برای این مسائل اتخاذ شود تا افراد زیر پوشش قرار گیرند.

بهادری با اشاره به اینکه افرادی که توانایی مالی خوبی برای تامین هزینه‌های درمان خود ندارند بیشتر در معرض خطر قرار دارند، خاطر نشان کرد: باید این موضوع در دستور کار جلسه قرار گیرد تا سرلوحه کار قرار داده و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با انتقاد از نداشتن هماهنگی عملی بین دستگاه‌هایی چون اداره‌کل بهزیستی استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط در یک چارچوب مدون با کمپ‌ها و مراکز درمانی هماهنگ نیستند.

مدیرعامل موسسه خیریه بهاران نور زنگان با بیان اینکه آموزش نیروها و کادرهای مشغول در مراکز درمان اعتیاد از نیازهای ضروری این مراکز به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به رواج مواد مخدر صنعتی جدید نیاز به افزایش اطلاعات نیروها احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان در زمینه درمان مواد مخدر صنعتی جدید در مرحله آزمون و خطا قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر برای مواد مخدری چون شیشه شاخص درمان قطعی وجود ندارد و نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش آموزش نیروها هستیم.

بهادری تاکید داشت: برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های نوین از جمله کاستی‌های موسسات در فعالیت‌های خود است که متاسفانه به این مسئله نیز توجه آنچنانی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول