اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی کازرون خبر داد

فعالیت 6 کارگاه میراث فرهنگی در کازرون

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون از فعالیت شش کارگاه میراث فرهنگی به صورت همزمان در شهرستان کازرون خبر داد.

فعالیت 6 کارگاه میراث فرهنگی در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمدرضا معینی اظهار داشت: در حوزه مرمت، ساماندهی و بازسازی آثار و بناهای تاریخی در حال برداشتن گام‌های بلند و محکمی هستیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن آن‌ها می‌شویم.

وی با اشاره به وجود بیش از 250 اثر ثبتی و شناسایی صدها اثر دیگر در کازرون گفت: مرمت کاروان‌سرای تاریخی کنارتخته، مرمت بازار تاریخی شهر کازرون، فاز دوم ساماندهی نقش برجسته‌های تنگ چوگان، مرمت مسجد میر غلامعلی در شهر کازرون و ساماندهی و نورپردازی غار شاپور از جمله پروژه‌های فعال این روز‌های شهرستان است.

مسئول میراث فرهنگی کازرون در پایان ابراز داشت: وجود این حجم از کارگاه در این شهرستان طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است که امیدواریم با اتمام این پروژه‌ها در سال جاری شاهد تحولات جدیدی باشیم.

بر اساس این گزارش همچنین به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی (21 خرداد) هنرمندان صنایع دستی فارس به مدت هشت روز در قالب کارگاه‌های زنده تولید صنایع دستی آثار هنری خود و روش‌های تولید آثار را در 16رشته شاخص صنایع دستی فارس در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

این کارگاه‌های زنده که در ارگ کریم خانی شیراز شروع به کار کرده است در برگیرنده 16 غرفه است که در این غرفه‌ها روش تولید بیش از 16رشته شامل نمدمالی، منبت کاری، معرق کاری، سفال گری، رودوزی سنتی، مقرنس بندی، جوک کاری، البسه محلی، ساخت احجام چوبی، هم‌جوشی شیشه و هنر آینه کاری توسط صنعتگران به صورت زنده نمایش داده می‌شود.

این نمایشگاه تا 26 خرداد ماه جاری دایر است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول