اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال برگزار می‌شود

اجرای طرح نشاط معنوی در اماکن مقدسه البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طرح نشاط معنوی در تابستان امسال در اماکن مقدسه این استان برگزار خواهد شد.

اجرای طرح نشاط معنوی در اماکن مقدسه البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول در نظام آموزشی کشور، تابستان هر سال شاهد تعطیلی مدارس به مدت حدود 3 ماه هستیم.

وی افزود:‌ در این مدت دانش‌آموزان کشور فرصت زیادی پیدا می‌کنند که فارغ از درس و مطالعات علمی مربوط دروس خود، به فعالیت‌های جنبی مانند ورزشی و هنری و فرهنگی بپردازند.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: سال‌ها است که کارشناسان اجتماعی و متخصصان حوزه فرهنگی بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تاکید کرده و با اعلام آمارهایی معتقدند که اکثر اوقات فراغت دانش‌آموزان در این فصل به هدر می‌رود.

غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با شعار محقق نمی‌شود

بنی‌احمدی افزود: به طور قطع تحقق غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیازمند اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و در صورت عدم توجه به این برنامه‌ریزی همچنان شاهد هدر رفتن زمان نسل جوان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های اداره اوقاف استان البرز برای جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدس و امامزادگان این استان اشاره کرد و گفت: به طور قطع تحقق اهداف دستگاه‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار دادن محقق نمی‌شود و باید برای این مهم برنامه ویژه داشته باشیم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: با توجه به توطئه دشمنان برای منحرف کردن ذهن جوانان کشورمان، باید تلاش کنیم که نسل جوان را بیش از گذشته جذب اماکن مقدس و معنوی مانند مساجد، حسینیه‌ها و قبور مطهر امامزادگان (ع) کنیم.

بنی‌احمدی عنوان کرد: به همین منظور طرح نشاط معنوی از سوی اداره اوقاف استان البرز توسط یک تیم کارشناس و خبره تدوین شده و در تابستان امسال به صورت ویژه در اماکن مقدس استان اجرایی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان البرزی و جذب بیشتر آنها به امامزادگان استان توصیف کرد.

اجرای طرح نشاط معنوی در 20 امامزاده استان البرز

بنی‌احمدی ابراز داشت: بر اساس این طرح، مجموعه برنامه‌های با نشاط فرهنگی، معنوی، مذهبی و دینی در 20 امامزاده استان البرز برگزار می‌شود و امیدواریم با جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدسه استان، ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت آنها طی تابستان سال جاری، نسل جوان را آماده مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه این طرح چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: در حال حاضر به صورت نمونه در برخی از امامزادگان استان اجرای این طرح آغاز شده، اما با توجه به اینکه امتحانات برخی از مقاطع تحصیلی همچنان ادامه دارد، این طرح با تعطیلی رسمی مدارس به صورت جدی در 20 امامزاده استان اجرایی خواهد شد.

بنی‌احمدی در پایان متذکر شد: برای به نتیجه رسیدن این طرح نیاز است که دستگاه‌های مرتبط به ویژه آموزش و پرورش با اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز همکاری داشته و شرایط حضور تمام دانش‌آموزان و بهره‌مندی آنها از برنامه‌های فوق را فراهم کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول