اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

150 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در سیستان‌وبلوچستان فعال می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان، در 150 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت از هفته اول تیرماه فعالیت خود را در استان سیستان‌وبلوچستان آغاز می‌کنند.

150 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در سیستان‌وبلوچستان فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، علی‌محمد آزاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: طرح اوقات فراغت در 32 منطقه آموزش و پرورش استان  به مدت هفت هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: عمده برنامه‌های این طرح، آموزش قرآن و احکام، رایانه، کمک‌های اولیه، مهارت‌آموزی، رشته‌های ورزشی و هنری و اردوهای تفریحی یک روزه است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر استفاده از فناوری‌های روز در امر آموزش، خواستار توجه به شرایط سنی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت شد.

آزاد بیان کرد: طرح اوقات فراغت، تاثیر بسزایی در هدایت و ساخت آینده دانش‌آموزان دارد و مسئولان باید با آموزش‌های غیرمستقیم، خلاقیت و ایده‌پردازی را در آنان تقویت و فضای ذهنی آنان را گسترش دهند.

وی همچنین از راه‌اندازی دو پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان خبر داد و بیان داشت: آغاز فعالیت این دو پردیس دانشگاهی برای خواهران و برادران به طور جداگانه از اول مهر ماه امسال با پذیرش 370 دانشجو در سطوح کارشناسی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه از ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در مدارس استان و کسب رتبه دوم کشوری در این زمینه خبر داد.

غلامرضا محمد قاسمی گفت: ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در سال گذشته به صورت آزمایشی در برخی مدارس استان آغاز شد و امسال نیز به صورت رسمی‌تر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از دوم اردیبهشت آغاز شده است و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد.

وی همچنین درباره مدارس قرآنی افزود: راه‌اندازی مدارس قرآنی به صورت فوق برنامه از سه سال پیش در استان آغاز شده است و در طرح جدید آن برای کلاس‌های اول، دوم و سوم در مقطع ابتدایی و برای سال آینده در مقاطع راهنمایی و متوسطه انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در کنار دروس دیگر، آموزش‌های قرآنی به مدت شش ساعت در هفته ارائه می‌شود و در پایان سال تحصیلی علاوه بر صدورگواهی پایان سال، گواهی قرآنی نیز به دانش‌آموزان داده خواهد شد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول