اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

دلیل عقب‌ماندگی کوثر راکد ماندن سرمایه‌گذاری‌های صنعتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر علت اصلی عقب‌ماندگی این شهرستان را راکد ماندن و عدم استفاده منطقی از سرمایه‌گذاری‌های موجود صنعتی اعلام کرد.

دلیل عقب‌ماندگی کوثر راکد ماندن سرمایه‌گذاری‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رییس ساداتی ظهر امروز در بازدید نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های تولیدی راکد کوثر اظهار داشت: در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی مردم این شهرستان رهایی از بند بیکاری است اما متاسفانه در این شهرستان هیچ اقدامی برای استفاده مناسب از ظرفیت‌ها صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی راکد شهرستان کوثر باید فعال شوند تصریح کرد: این واحدهای تولیدی باید با بهره‌گیری از توان مالی بخش خصوصی فعالیت مجدد خود را از سرگیرند تا بتوانیم شاهد ریشه‌کن شدن بیکاری در این شهرستان باشیم.

فرماندار کوثر با اشاره به اینکه فعالیت دوباره واحدهای تولیدی این شهرستان موجب رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد ادامه داد: مسئولان این شهرستان خود را برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بکار بسته‌اند که شرط لازم این عمل حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

رییس ساداتی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند تقویت تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است خواستار برنامه‌ریزی و توجه ویژه مسئولان استانی به حمایت از واحدهای تولیدی راکد این شهرستان شد.

وی پرداخت نشدن تسهیلات بانکی با توجه به میزان سرمایه‌گذاری و نیاز واحدهای تولیدی به اعتبارات را از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: راهکار برون‌رفت از توسعه نیافتن اقتصادی کوثر بهره‌برداری بهتر از سرمایه‌گذاری‌های موجود صنعتی و معدنی است.

فرماندار کوثر اظهار داشت: علاوه بر طرح ‌های نیمه‌تمام، وجود واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، غیرفعال و تعطیل در شهرستان موضوعی آزاردهنده است که عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی مربوط به خود را می‌طلبد.

رییس ساداتی افزود: در صورتی که ظرفیت‌های خالی و کارخانه‌هایی را که با ظرفیت غیرکامل در حال فعالیت هستند فعال کنیم به وضوح با حجم بسیار کلانی از سرمایه‌گذاری انجام شده که در شرایط بهره‌وری قرار دارند مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در شرایطی که بهترین راهکار برای افزایش تولید ناخالص داخلی و بهبود رشد اقتصادی، بهبود بهره‌وری است شاید یکی از راه‌حل‌های موثر برای برون‌رفت از مدار توسعه نیافتگی شهرستان کوثر اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای بهره‌برداری بهتر از سرمایه‌گذاری‌های موجود در حوزه واحدهای تولیدی راکد این شهرستان باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول