اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

10 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری استان 10 هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه پنجم توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها به 30 هزار میلیارد ریال برسد.

10 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از  مناطق نمونه شهرستان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغ سرمایه‌گذاری مربوط به طرح‌هایی است که از اواخر سال 87 در مناطق نمونه گردشگری مصوب شده در استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: 46 منطقه نمونه گردشگری استان طی سه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی تصویب شده بود که تاکنون 15 منطقه به سرمایه‌گذاران واگذار و تاسیسات گردشگری قابل توجهی در آنها احداث و راه‌اندازی شده است.

محمدی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌های در حال اجرای استان، خاطرنشان کرد:  حجم سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی 10 هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه پنجم توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها به 30 هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه هرگونه کم‌کاری از سوی سرمایه‌گذاران به‌ویژه در مناطق نمونه گردشگری قابل قبول نیست، گفت: سازمان امسال تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری استان فراهم کرده و سرمایه‌گذاران نیز باید به‌خوبی از فرصت و امکاناتی که آماده شده استفاده کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت شرایط بسیار مساعدی را از قبیل اعطای تسهیلات و تامین

زیر ساخت‌ها در مناطق نمونه گردشگری برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده، اما بخش خصوصی هم نباید از دولت انتظار داشته باشد دولت تمام مشکلات را حل کند بلکه باید خودشان به‌طور جدی تعهدات داده شده را عملی کنند.

وی مناطق نمونه را یکی از اولویت‌های اساسی حوزه گردشگری در سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه خدادادی و طبیعی موجود در مناطق نمونه گردشگری آذربایجان‌شرقی، سرمایه‌گذاری در آنها بسیار سودبخش و مطمئن خواهد بود.

محمدی اظهار امیدواری کرد، با سرمایه‌گذاری‌های خوب و قابل توجه صورت گرفته در این مناطق و حمایت‌ها، پشتیبانی‌های دولت و اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌زودی شاهد توسعه تاسیسات گردشگری و در نتیجه رونق گردشگری در مناطق  نمونه و روستاهای هدف آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول