اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید محیط زیست خوزستان مطرح کرد

سرمایه‌گذاری برای حفاظت از محیط زیست خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست خوزستان بر لزوم سرمایه‌گذاری برای حفظ محیط زیست و ارتقای کیفی آن به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره تأکید کرد.

سرمایه‌گذاری برای حفاظت از محیط زیست خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز احمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست خوزستان، خواستار توجه مسئولان به وضعیت زیست‌ محیطی استان شد و گفت: با توجه به حجم بالای پروژه‌هایی که در خوزستان اجرا می‌شود، اثرات منفی آن نیز که فقط در استان به وجود می‌آید نیز باید در نظر گرفته شود. این استان نیز باید مانند تمام کشور دیده شود و به همان نسبت به مسائل زیست‌ محیطی آن توجه شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های خوزستان اظهار کرد: ویژگی‌های این استان و تنوع منابع آن به اندازه‌ای است که مجموع این منابع حتی ممکن است در یک کشور نیز وجود نداشته باشد تمام پروژه‌های توسعه‌ای کشور در خوزستان اجرا می‌شود و منافع آن برای تمام کشور است.

لاهیجان زاده افزود: ظرفیت‌های خوزستان در زمینه نفت و گاز، معادن، کشاورزی، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، شیلات، دریا و کشتیرانی در مقابل اثراتی نیز برای این استان به همراه دارد.

مدیر کل جدید حفاظت از محیط زیست خوزستان با اشاره به تولید 82 درصد نفت کشور در این استان تصریح کرد: همانطور که تولید نفت و اقتصاد کشور از این استان تأمین می‌شود به همان نسبت نیز معضلات زیست محیطی آن باید مورد توجه قرار گیرد و به همان نسبت که قطب پتروشیمی است باید برای محیط زیست آن سرمایه‌گذاری شود.

وی همچنین در مورد برنامه‌های آتی خود در استان گفت: علاوه بر تکمیل و ادامه برنامه‌های گذشته، حفاظت از محیط زیست طبیعی و مناطق تالابی که به واسطه برخی توسعه‌ها خسارت دیده‌اند در دستور کار قرار دارند.

لاهیجان زاده با اشاره به ارتقای مناطق حفاظت شده خوزستان از نظر کمی در سال‌های اخیر، افزود: ارتقای کیفی این مناطق به ویژه طبیعت گردی در مناطق حفاظت شده کرخه و دز و احیای گونه آهو به معنای واقعی آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای 30 برنامه در محیط زیست طبیعی خوزستان پیش بینی شده است، بر عملیاتی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا و طرح جامع مدیریت پسماند تأکید کرد و گفت: جلوگیری از ورود پساب به رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های دز و کارون پیگیری خواهد شد.

عضو جدید شورای اداری خوزستان توسعه شبکه سنجش آلودگی هوا و اطلاع رسانی را نیز از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی در زمینه آلودگی هوا باید به درون خانواده‌ها راه یابد و صدا و سیما همانگونه که وضعیت هوا را اعلام می‌کند، وضعیت آلودگی هوا را گزارش دهد.

لاهیجان زاده بهره‌گیری از تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را برای توسعه آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد.

امروز طی مراسمی تورج همتی که پیش از این مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بود تودیع و احمدرضا لاهیجان‌زاده (مدیرکل سابق محیط زیست اصفهان) به عنوان مدیرکل جدید این اداره معارفه شد.

همتی هم‌اکنون به سمت مدیرکل دفتر ارزیابی‌های زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول