اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری کاشان صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی در بافت‌های کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری شهرداری کاشان از اجرای پروژه‌های عمرانی در بافت‌های فرسوده و جدید این شهر با سرمایه‌گذاری حدود 400 میلیارد ریالی خبر داد.

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی در بافت‌های کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،  سعید طالعی اظهار داشت: این پروژه‌ها در دو بخش بافت فرسوده و جدید محور گردشگری (باغ فین) اجرا می‌شود.

طالعی با اشاره به اجرای پروژه مرکز تجاری در سه طبقه با زیربنای 53 هزار و 527 متر مربع در محدوده 3.5 هکتاری در بخش بافت فرسوده ادامه داد: این مرکز با کاربری سالن سرپوشیده بازی، رستوران و کافه تریا احداث می‌شود.

به گفته وی، تملک، خرید و آزادسازی 2 هزار و 600 متر از محدوده میدان‌گاه آقا قسمتی دیگر از اجرای پروژه عمرانی بافت فرسوده با کاربری‌های نهایی احداث مراکز تجاری، اداری و مسکونی، خدماتی، محوطه‌های باز و فضای سبز است.

این مسئول افزود: اجرای پروژه مجتمع تجاری و اداری امیرکبیر در حاشیه شمالی خیابان امیرکبیر در هشت طبقه با زیربنای 6 هزار و 400 مترمربع بخشی از پروژه‌های عمرانی شهرداری در بافت جدید واقع در محور گردشگری (باغ فین) کاشان می‌باشد که اعتبارات مالی آن با ارزش افزوده اقتصادی بالا از محل فروش اوراق مشارکت تأمین شده است.

وی آثار توسعه شهری را از مزایای اجرای این پروژه‌ها در دو بخش نامبرده دانست و افزود: این پروژه‌ها پاسخی به کمبود فضاها و سرانه‌های مورد نیاز بافت قدیم شهر کاشان است که علاوه برافزایش کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار شهر، فرصت‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری را به‌وجود می‌آورد.

مدیر دفتر مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: کل سرمایه‌گذاری اجرای طرح‌ها در این دو بخش حدود 400 میلیارد ریال است که براساس مطالعه دقیق انجام شده بر روی بازار هدف و مشتریان واحدها، انتظار می‌رود که پروژه‌ها بازگشت سرمایه در خور توجهی را داشته و برای خریداران اوراق علاوه بر سود علی‌الحساب، سود قطعی مناسبی نیز در پایان مشارکت محقق شود.

طالعی بهره‌برداری از این پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک را نوید داد و گفت: ممکن است اجرای چنین پروژه‌هایی مسائل و مشکلاتی را در ابتدا برای ساکنان این منطقه‌ها ایجاد کند، اما در آینده منافع بسیاری برای آنها دارد که منشأ خیر و سرمایه‌گذاری با ارزش افزوده بالا است.

وی اذعان داشت: با سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده که در پاره‌ای از مواقع به‌عنوان تهدید از آنها یاد می‌شود می‌توان این موقعیت را تبدیل به یک فرصت کرد و نهایت بهره‌برداری مالی و رفاهی در راستای افزایش خدمات‌رسانی و رضایت شهروندان را در این مناطق ارائه کرد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر مشارکت مردم در خصوص فروش املاک واقع در طرح مطلوب است اما قانون احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده مصوب 1389 اجازه می‌دهد که اگر در خصوص اقدامات بهسازی و احیای بافت فرسوده به مشکلاتی برخورد شود با استفاده از این قانون املاک واقع در طرح خریداری شود.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول