اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با داشتن ظرفیت‌های فراوان

جنوب کرمان شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان با داشتن ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های گوناگون، شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده است.

جنوب کرمان شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد

ابراهیم بلوچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جنوب استان کرمان با داشتن ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های گوناگون، شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن فراهم آورده است.

وی افزود: تمام خدمات مورد نیاز بخش صنعت و معدن به صورت مستقل در جنوب استان کرمان ارائه می‌شود.

بلوچی با اشاره به اقلیم متنوع آب و هوایی منطقه جنوب کرمان و چهارفصل بودن آن تصریح کرد: بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی منطقه ابراز داشت: تمام شهرستان‌های جنوب کرمان نیز از شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی برخوردار هستند.

بلوچی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس را از دیگر مزایای منطقه جنوب کرمان ذکر و عنوان کرد: در همین راستا راه‌اندازی منطقه آزاد جازموریان نیز به تصویب رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های صنعتی در جنوب استان کرمان را 3 هزار و 500 نفر دانست و گفت: این امر به رشد روزافزون صنعت و معدن جنوب کمک بسیاری می‌کند.

بلوچی بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن جنوب استان کرمان در مرکز ثقل سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بهره‌برداری از فرودگاه در دست بهسازی جیرفت می‌تواند، بسیار مؤثر باشد.

وی اذعان داشت: همچنین با توجه به نیروی انسانی فراوان در این منطقه، آموزشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی کار ماهر راه‌اندازی شده است.

بلوچی خاطرنشان کرد: به دلیل تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل در منطقه جنوب کرمان، می‌توان مواد اولیه صنایع تبدیلی را تولید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد دامپروری «دام سبک و سنگین» در منطقه جنوب کرمان و تولید محصولات دامی مختلف زمینه برای اجرای طرح‌های صنایع غذایی و دامی وجود دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول