اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از تولید

مواد اولیه واحدهای تولیدی با نرخ ارز مرجع تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای حمایت از تولید، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی با نرخ ارز مرجع از طریق انجام ثبت سفارش واردات تامین می‌شود.

مواد اولیه واحدهای تولیدی با نرخ ارز مرجع تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، علی ابراهیمی اظهار داشت: هم‌اکنون ثبت سفارش واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید واحدهای تولیدی نیز با نرخ ارز مرجع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی پیشنهادات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دو شکل افزایش تعرفه واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و نیز جلوگیری کامل از واردات این محصولات، به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه داده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولید استان به ویژه واحدهای مشکل دار یادآور شد: به منظور افزایش صادرات استان و در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در داخل کشور، اطلاعات لازم مربوط به بازاریابی کالاها و نیز شناخت بازارهای جهانی در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار می‌گیرد.

وی از دریافت مجوز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به صورت نقدی و بدون انتقال ارز با نرخ غیرمرجع خبر داد.

ابراهیمی یادآور شد: طبق مجوز کمیسیون پنج نفره از سازمان توسعه تجارت ایران، واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی به دلیل تحریم کشورهای اروپایی قادر به خرید با ارز به نرخ رسمی و مرجع نیستند بلکه به صورت نقدی و بدون انتقال ارز به نرخ غیرمرجع انجام می‌شود.

وی به توسعه گمرک استان اشاره و عنوان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته با گمرک استان به منظور کاهش مدت زمان ترخیص کالای واحدهای تولیدی که حجم بالایی از واردات و صادرات را دارند، انبارهای اختصاصی گمرک در این واحدها افزایش یافت.

به گفته معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزاری جلسات مختلف هماهنگی با بانک‌های عامل برای افزایش گشایش اعتبارات اسنادی LC از دیگر اقدامات این سازمان برای حمایت از تولید داخلی است.

وی در ادامه از دریافت مجوز اعزام هیئت تجاری از استان به کشورهای بلاروس و ترکیه در سال جاری خبر داد و یادآور شد: مجوز پذیرش هیئت تجاری از کشورهای مالزی و عراق نیز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به استان در سال 91 داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی احداث فاز اول پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان و نیز تلاش برای تکمیل پروژه حمل و نقل بین‌المللی و مجتمع کانتینری از جمله برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول