اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس خبر داد

کاهش آمار تخلفات واحدهای تولیدی در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: در سال گذشته آمار تخلفات واحدهای تولیدی زیر پوشش استاندارد کاهش یافته است.

کاهش آمار تخلفات واحدهای تولیدی در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین شفیعی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق عنوان سال جاری که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است توجه به کیفیت کالاهای ایرانی حائز اهمیت است که این امر کار استاندارد را نسبت سال‌های دیگر افزایش می‌دهد.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس ابراز داشت: برای ارتقا تولید ملی باید استانداردهای لازم در کالاها و محصولات ایرانی مد نظر قرار گیرد و موسسه استاندارد در این راستا برنامه‌های متعددی دارد.

شفیعی تصریح کرد: تا سال گذشته 630 کالا مشمول استاندارد اجباری بودند که در حال حاضر این آمار به 3 هزار و 500 کالا رسیده است.

وی ادامه داد: قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی نیز ابلاغ شده است که در صورت حمایت دستگاه‌های مختلف می‌تواند گامی مهم در راستای تحقق بهتر رونق تولید ملی باشد.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 22 واحد تولیدی و خدماتی زیر پوشش موسسه استاندارد این استان هستند، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای قانون ارتقا کیفی خودرو و محصولات صنعتی این تعداد به بیش از 4 هزار واحد افزایش می‌یابد.

 

* شهر بازی‌ها اولویت استاندارد فارس

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس با جدیت نظارت بر شهر بازی‌ها را دنبال می‌کند که در این راستا در سال گذشته 760 مورد بازرسی صورت گرفته و روند بازرسی همچنان ادامه می‌یابد.

وی گفت: از 309 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته در حال حاضر بیش از 100 دستگاه دارای گواهی استاندارد هستند.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس همچنین بیان کرد: در صورت حضور بخش سرمایه‌گذار برای تاسیس شرکت ارزیابی و بازرسی دستگاه‌های بازی دیگر لزومی ندارد از شرکت‌های خارج از این استان برای این امر استفاده شود و موسسه استاندارد از این سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

 

* تعطیلی 4 واحد تولیدی مواد غذایی

شفیعی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه بافت‌شناسی در شیراز و بررسی مواد غذایی تولیدی واحدهای فارسی در این آزمایشگاه خاطرنشان کرد: اگر تولید کننده‌ای از بافت‌های غیر مجاز استفاده کند توسط این آزمایشگاه مشخص و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: در این راستا از 35 واحد مربوطه بازرسی شده که چهار واحد متخلف تعطیل شدند و اگر واحدی از بافت‌های غیر مجاز و به ویژه خمیر مرغ استفاده کند با برخورد جدی مواجه می‌شود.

 

* کاهش تخلفات در سالی که گذشت

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس از کاهش تخلفات واحدهای تولیدی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سال 89 آمار اعلام جرم 180 مورد بوده که همین آمار در سال 90 به 25 مورد رسیده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول