به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد کریم معتمد عصر امروز در جلسه بررسی اثربخشی رسانههای جمعی ایران در راستای ترویج فرهنگ بهرهوری و صرفهجویی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف به معنای انطباق الگوی مصرف جامعه با موازین دینی، عقلی و منطقی است به طوری که در آن حد کمی و کیفی مصرف، شایسته و مبتنی بر ملی باشد.
وی با بیان اینکه در اثر پیشرفت ارتباطات، کره زمین به یک دهکده کوچک تبدیل شده است، افزود: وسایل ارتباط جمعی بشر در طول قرن بیستم به سرعت گسترش یافته و کاربرد رادیو، تلویزیون، سینما و رسانههای الکترونیکی انتقال اطلاعات توسعه پیدا کرده است.
دانشیار دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه وسایل سریع ارتباطی به طور فزایندهای بشر را بر نمادهایی که معرف اشیا هستند متکی کرده است، ادامه داد: هنگامی که در برنامههای آموزش رسمی دانشگاهها مطالبی میآموزیم در واقع یادگیری ما از طریق شنیدن سخنرانیها، مطالعه کتابها، تماشای فیلمها و رسانههای جمعی است.
وی درباره نقش و جایگاه مثبت و سازنده ارتباط جمعی، اذعان کرد: میزان کارایی هر یک از رسانهها در ترویج و گسترش و آموزش کار خطیر فرهنگ بهرهوری و صرفهجویی است.
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان نیز در جلسه مذکور بررسی امنیت اجتماعی را مستلزم یک رویکرد و بررسی تحلیلی مولفههای آن دانست.
رضا اسماعیلپور اظهار کرد: خصیصه اصلی پویاییهای سیستم، شفاف ساختن ساختار درون داد سیستم مورد نظر برای تشریح ارتباطات بین اجزای سیستم و آزمایش تغییر روابط درون سیستم در زمانی است که تصمیمات مختلف اعمال میشود و میتواند در شناخت امنیت اجتماعی و اولویت عوامل موثر آن نقش موثری ایفا کند.
انتهای پیام/ش20/پ3003