اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حضرت زینب مانند یک رسانه عمل کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حضرت زینب(س) مانند یک رسانه به جهان اسلام خدمت کرد.

حضرت زینب مانند یک رسانه عمل کرد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ اظهار داشت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت هر رسانه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی از وقایع است، به طوری که حضرت زینب(س) با قدم گذاشتن در این راه جفاهای روا شده بر خاندان عصمت و طهارت را به همه جهان مخابره کرد.

وی تصریح کرد: اگر حضرت زینب(س) شجاعانه مقابل طاغوت زمان خود ایستادگی نمی‌‌‌‌کرد و به دنبال آن وقایع جانسوز تاسوعا و عاشورا به اقشار مختلف مردم منتقل نمی‌شد، به طور قطع اکنون فرهنگی به عنوان فرهنگ عاشورا و نهضتی به نام نهضت عاشورا در جهان اسلام وجود خارجی نداشت.

باقری در ادامه بیان داشت: حضرت زینب(س) به عنوان یک شیرزن و انسان کامل نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز یک الگو قلمداد می‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود زنان و مردان انقلابی و متدین سراسر جهان به منش و سلوک ایشان توجه کنند.

وی فرا رسیدن سالروز وفات یافتن ایشان را تسلیت گفت و افزود: همه آحاد جامعه باید از این مناسب‌های معنوی برای نزدیک‌کردن خود به خداوند متعال و در درجه دوم اولیای دینی به طور مطلوب استفاده کنند چراکه در این صورت از گناه، لغزش و عصیان مصون خواهند بود و شانس رسیدن به مقام قرب الهی در آنها افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه هم‌اکنون جمع زیادی از زنان و مردان مومن به دلیل قرار گرفتن در ایام اعتکاف در مساجد به ادعیه‌خوانی و نماز مشغول هستند، اظهار داشت: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای پاک‌کردن روح و روان از آلودگی‌ها است، پس باید فرارسیدن هنگامه خودسازی را ارج بنهیم و در راستای تعالی معنوی و اخلاقی خودمان و سایر نزدیکان گام‌‌های بلندی نسبت به گذشته برداریم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول