اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس نهم:

مدیری که بودجه‌اش برگشت داده شود رسانه‌ای می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس نهم با بیان اینکه بودجه‌های زیادی از گیلان برگشت داده شدند گفت: از امسال هر بودجه‌ای که توسط مدیر یک دستگاه برگشت داده شود رسانه‌ای می‌شود.

مدیری که بودجه‌اش برگشت داده شود رسانه‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت غلامعلی جعفرزاده در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، وفاق و همدلی را خواسته مردم گیلان از نمایندگان دانست و اظهار کرد: ایجاد همدلی بین نمایندگان برای مردم مهم است و بر همین اساس باید بتوانیم یک فرمول ساز و کار را تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسایل کم اهمیت و غیرضروری نماینده را از هدفش دور می‌کند افزود: حدود 12 موضوع در استان مورد غفلت قرار گرفته است و احداث سدها یکی از این موارد مهمی است که نمایندگان گیلان پیگیری سه سد را در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با اشاره به اینکه نباید جزیره‌ای کار کرد افزود: نمایندگان استان این دوره با انسجام و اتحاد بیشتر چند کار شاخص و بزرگ را شناسایی کرده و انجام آن را پیگیری می‌کنند.

وی خط ریلی شهر رشت و قطار شهری، احداث بزرگراه سنگر‌-کوچصفهان و... را از جمله کارهای قابل پیگیری نمایندگان استان عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند تا سال آینده از هر 13 نماینده منتخب خود اقدام‌های شهر را پیگیری کنند.

جعفرزاده انجام کارهای عقب ‌افتاده استان را نیازمند تیم قوی دانست و تصریح کرد: فراکسیون شمال کشور در سه حوزه توریسم، کشاورزی و دریا تشکیل شد و در مشکلات این موارد با استان‌های شمالی مشترک هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل شخصی با کسی ندارم اذعان کرد: مسایل انتخابات و هر چه که بود را پشت سر گذاشتیم و اکنون همه باید به فکر کار برای مردم استان باشیم.

*ارتباط ضعیف بین مسئولان گیلان و نمایندگان

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، ارتباط بین نمایندگان و مسئولان را ضعیف خواند و ابراز کرد: مسئولان استان باید از ظرفیت نمایندگان استفاده کرده و مشکلات را با یک جمع‌بندی به اطلاع نمایندگان برسانند تا از این طریق پیگیری شود.

وی ضرورت دو سویه شدن ارتباط بین نمایندگان و مسئولان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این امر مستلزم همدلی است.

جعفرزاده درباره نامشخص بودن وضعیت شهردار منتخب شورای شهر رشت اظهار کرد: ثابت‌قدم بهترین گزینه برای تصدی شهرداری رشت است و اینکه گفته می‌شود ایشان با بنده نسبتی دارند کذب محض است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی دلیل تاخیر در صدور حکم شهردار رشت را ناشی از برخی عوامل درون استانی دانست و خاطر نشان کرد: برخی عوامل استانی مانع از صدور حکم ثابت‌قدم است.

*مدیرانی که بودجه برگشتی داشته باشند رسانه‌ای می‌شوند

نماینده مردم رشت در مجلس نهم از برگشت بودجه‌های استانی ابراز گله‌مندی کرد و گفت: از امسال هر بودجه‌ای که توسط مدیر یک دستگاه برگشت داده شود رسانه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیر باید توان جذب بودجه را داشته باشد اذعان کرد: جذب اعتبارات جزو شاخص و معیار مدیران در سال 91 است.

جعفرزاده نظام ارزشیابی و ارزیابی را ضعیف خواند و بیان کرد: انتقادها به افراد به دلیل شخصی کردن مسئله نیست بلکه باید مشکلات مردم برطرف شود و مدافع مردم باشیم و در عزل و نصب مدیران باید به شایسته‌سالاری توجه ویژه شود.

وی تعهد و تخصص را دو وظیفه مهم یک مدیر نامید و یادآور شد: مدیران باید مشکلات استان را مشخص کرده و طبق اولویت‌بندی به مجمع نمایندگان برای پیگیری‌های لازم ارائه کنند.

*تامین 98 درصد بودجه گیلان از محل درآمدهای استانی

نماینده مردم رشت بودجه سال 91 را یکی از بدترین بودجه‌ها برای گیلان دانست و تصریح کرد: 98 درصد بودجه از محل درآمدهای استانی تامین می‌شود و از کمک دولتی از محل درآمدهای عمومی کشور در این بودجه خبری نیست.

وی سفر سوم هیئت دولت را فرهنگی خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سفر سوم هیئت دولت فرهنگی بود اما مصوبات آن نتوانست در زمینه فرهنگی تاثیرگذار باشد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه 71 منطقه گردشگری استان به تصویب هیئت دولت رسید متذکر شد: حتی یک مورد از این مصوبه اجرایی نشده است.

وی درباره حضور خود در یکی از کمیسیون‌های مجلس ابراز کرد: کمیسیون بودجه و عمران جزو اولویت بنده است در غیر این صورت ترجیح می‌دهم در کمیسیون عمران و یا اجتماعی باشم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول