اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

ثبت‌نام پزشکان برای طرح پزشک خانواده در استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از آغاز ثبت‌نام پزشکان علاقمند به شرکت در طرح پزشک خانواده شهری در استان مرکزی خبر داد.

ثبت‌نام پزشکان برای طرح پزشک خانواده در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بابک عشرتی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پزشکان عمومی، اطفال، داخلی و عفونی می‌توانند تا پنجم مرداد ماه با مراجعه به «سامانه ثبت نام برنامه پزشک خانواده شهری استان مرکزی» در پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک به آدرس www.arakmu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش نگرانی‌ها در سطح جامعه و برای رفع هرگونه ابهام و سوال در زمینه اجرای برنامه پزشک خانواده مقرر است جلسات پرسش و پاسخ، توجیهی و آموزشی برای پزشکان، مردم و رسانه‌ها برگزار شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه، خواستار همکاری بیشتر و مستمر رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی مناسب به سطوح مختلف جامعه در زمینه اجرای این برنامه شد.

عشرتی توزیع منابع و بهره‌وری مطلوب از خدمات نظام سلامت را از اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری دانست و بیان داشت: پزشکان و شهروندان می‌توانند هرگونه سوال یا پیشنهاد خود را در راستای اجرای بهتر این برنامه از طریق شماره 3678636-0861 و یا سامانه پیام کوتاه دانشگاه علوم پزشکی اراک با شماره 30007684 به مجریان طرح انتقال دهند.

وی افزود: در حوزه سلامت و درمان به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده در مناطق شهری با یک‌سری تعارضات و چالش‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود هزینه‌های زیاد در این زمینه باز هم مردم احساس نارضایتی دارند که با اجرایی شدن این برنامه در مناطق شهری عدالت در سلامت محقق خواهد شد.

به گفته وی برای رسیدن به اهداف برنامه اصلاح نظام خدمات سلامت در کشور مانند اهداف کاهش مصرف دارو، کنترل بیماری‌ها و نیز ایجاد پرونده سلامت می‌توان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره گرفت.

برنامه پزشک خانواده در تمامی شهرهای استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از اول شهریورماه جاری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول