اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

پزشکان در طرح پزشک خانواده در دسترس خواهند بود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پزشکان مجری طرح خانواده ضمن پوشش 600 نفر جمعیت شهری به صورت صبح و عصر در دسترس مردم خواهند بود.

پزشکان در طرح پزشک خانواده در دسترس خواهند بود

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با احتساب خانوار چهار نفری در طرح پزشک خانواده در اردبیل هر کدام از پزشکان در اجرای طرح پزشک خانواده 600 تا 620 خانواده را زیرپوشش خود قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این پزشکان در طول ساعات قبل از ظهر و عصر در دسترس خواهند بود و بعد از آن افراد می‌توانند با برقراری تماس تلفنی موارد درمانی و سلامت خود را پیگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این طرح در صورتی که یک فرد از شهر دیگری به اردبیل آمده است و یا برعکس از اردبیل به شهر دیگری رفته درصورت نیاز به درمان می‌تواند به یکی از مراکز بهداشتی و درمانی دارای پزشک خانواده مراجعه نماید.

پورفرضی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده سعی خواهد شد حداکثر در محدوده یک و نیم کیلومتری مکان سکونت خانواده‌ها مطب پزشکان مخصوص آن خانواده قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: در صورت معاینه فرد بیمار توسط پزشک خانواده و تجویز نسخه، آن بیمار دارو را از داروخانه دریافت خواهد نمود اما اگر براساس تشخیص پزشک خانواده نیاز به درمان تخصصی باشد خود پزشک خانواده بیمار را به پزشک متخصص ارجاع خواهد داد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سطح سوم بعد از معاینه پزشک متخصص در صورتی که او تشخیص دهد به پزشک فوق تخصص نیاز است اظهار داشت: پزشک در صورت لزوم و تشخیص فرد بیمار را به پزشک فوق تخصص معرفی خواهد نمود و همه این موارد در پرونده پزشکی بیمار ثبت خواهند شد.

پورفرضی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه درمانی افراد فقط در صورت زدن مهر توسط پزشک خانواده معتبر است گفت: تمام پزشکان رشته‌های داخلی، عفونی، پزشکی اجتماعی و اطفال می‌توانند به عنوان پزشک خانواده قرارداد ببندند و فعالیت نمایند.

وی با یادآوری اینکه طرح پزشک خانواده در سه سطح شامل پزشکان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اجرا خواهد شد تاکید کرد؛ در صورتی که سلسله مراتب و روش اتصال این سه سطح به درستی انجام نشوند و افراد بدون تشخیص پزشکان خانواده اقدام به مراجعه به پزشکان دیگر کنند و یا اگر دارای شرایط غیراورژانسی باشند و به شکل مستقیم به مراکز درمانی بروند به طور قطع از مزایای دفترچه‌های بیمه درمانی مربوط به هزینه‌های معاینه، عکسبرداری، آزمایش، هزینه‌های بیمارستان و نظایر آنها برخوردار نخواهند شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: فقط در مواردی که بیمار دارای وضعیت اورژانسی هست می‌تواند بدون مراجعه به پزشک خانواده به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نماید.

پورفرضی ادامه داد: این طرح در روستاهای استان اردبیل اجرا شده و نتایج خوبی داشته است و پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی و درمانی روستاها مستقر هستند و 250 قلم داروی اساسی مورد نیاز در آنها موجود است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه هر خانواده می‌تواند در طول یک سال حداکثر دوبار پزشک خانواده خود را عوض نماید از مردم استان اردبیل خواست؛ با همکاری خودشان در ارتباط با اجرای طرح 'پزشک خانواده' به تحقق اهداف این طرح که در نهایت هدفی به غیر از رفاه و آسایش عمومی مردم و تامین سلامت بیش از پیش جامعه را ندارد کمک کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول