اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد

اجرای طرح تنوع زیست‌محیطی بین‌المللی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست مازندران به اجرای طرح تنوع زیست محیطی که طرحی بین‌المللی است در مازندران اشاره کرد و گفت: سازمان جنگل و مراتع به صورت جدی در اجرای طرح تنوع زیست محیطی وارد شده است.

اجرای طرح تنوع زیست‌محیطی بین‌المللی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هرمز محمودی راد بعدازظهر امروز در نشست مشترک محیط زیست و منابع طبیعی که با حضور کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست انجام شد با بیان اینکه کشورهای غربی بیشترین ضربه را با صنعتی شدن به محیط زیست زدند، اظهار داشت: آمریکا از بابت صنعتی شدن ضربه مهلکی به محیط زیست وارد کرد و با شعار صیانت از محیط زیست پیمان کیوتو را نپذیرفت.

* فرهنگ ملی کشور عاملی برای صیانت از محیط زیست

وی فرهنگ ملی و مذهبی کشور را عاملی برای صیانت از محیط زیست دانست و گفت: شکستن شاخه‌ای از درخت و یا کشتن حیوانی در زمان احرام حج از مواردی است که نشان می‌دهد مکتب اسلام به صیانت از محیط زیست پایبند است.

محمودی‌راد بااشاره به اینکه تمام مناطق حفاظت‌شده محیط زیست با منابع طبیعی پیوند خورده است، یادآور شد: بخش مهمی از فعالیت‌های زیست محیطی متعلق به منابع طبیعی است که با تعامل بین دو دستگاه باید صیانت شود.

این مسئول به اجرای طرح تنوع زیست‌محیطی که طرحی بین‌المللی است در مازندران اشاره کرد و گفت: سازمان جنگل و مراتع به صورت جدی در اجرای طرح تنوع زیست محیطی وارد شده است.

 

* ساخت و سازهای پراکنده عمده‌ترین چالش مازندران در حوزه زیست محیطی

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه آمایش سرزمین در مازندران موجب می‌شود تا از ظرفیت‌های هر منطقه به‌درستی استفاده شود، ادامه داد: ساخت و سازهای پراکنده عمده‌ترین چالش مازندران در حوزه زیست محیطی است.

وی به نبود مدیریت صحیح در حوزه ساخت و ساز روستایی، ابراز داشت: ارزش افزوده اراضی در روستاها موجب شد تا زمین‌ها به غیربومی‌ها فروخته شود و با ویلاسازی مشکلات زیست‌محیطی در بحث پسماندها و پساب‌ها به وجود آید.

محمودی‌راد واگذاری پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی را اقدامی مناسب در مازندران دانست و یادآور شد: بخش خصوصی برای مشتری‌یابی به محیط زیست تفرجگاه‌ها اهمیت داد.

 

 

* ورود فاضلاب به رودخانه و دریا معضلی زیست‌محیطی

 

وی ورود فاضلاب به رودخانه و دریا را معضلی زیست‌محیطی اعلام کرد و گفت: شرکت آبفار در جمع‌آوری فاضلاب‌ها اقدام مناسبی کرده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اضافه کرد: شکل‌گیری آمایش سرزمین مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست را حل می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شکار پرندگان و حیوانات در مناطق مازندران باید فرهنگ‌سازی کرد، افزود: برخی افراد برجسته محلی، دهیاری و شوراها می‌توانند در جلوگیری از شکار غیرمجاز ایفای نقش کنند.

 

* اعتبار صیانت از محیط زیست در مازندران؛ اندک

وی شکار را منبع تامین معاش برخی افراد بومی در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: برای صیانت از گونه‌های جانوری در مازندران باید شغلی که موجب پرورش پرندگان و یا جانوران می‌شود برای بومیان منطقه تعریف شود.

محمودی‌راد اعتبار برای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در مازندران را اندک دانست و متذکر شد: نبود نیروی انسانی کافی و فعالیت‌های گسترده در حوزه محیط زیست مازندران کار را برای محیط‌بانان سخت کرده است.

این مسئول اذعان داشت: اداره کل محیط زیست مازندران به احیای حیوانات در معرض انقراض روی آورده است که شوکا، آهو، گوزن زرد و پلنگ از جمله این حیوانات هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول